دانشگاه‌ها در سوگ اباعبدالله حسین (ع) + فیلم

تهران- ایرنا- مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم مانند سال‌های قبل به میزبانی دانشگاه‌های تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در دهه اول محرم مانند سال‌های قبل در مساجد دانشگاه‌های تهران به مدت ۱۱ شب برگزار می شود.
برنامه دانشگاه ها به شرح زیر است:

مراسم سوگواری دهه اول محرم در مسجد دانشگاه تهران

مراسم سوگواری دهه اول محرم از روز چهارشنبه (۲۸ تیرماه) هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه عزاداری، چهارشنبه اول محرم کربلایی پرویز اسلامی، شنبه چهارم محرم حاج صفر گیلانی، یکشنبه پنجم محرم حاج محمود اشتیاقی، دوشنبه ششم محرم حاج مهدی فراهانی، سه شنبه هفتم محرم کربلایی محمد امین، چهارشنبه هشتم محرم حجت الاسلام دکتر کرمی به مداحی و نوحه سرایی می پردازند.

برنامه های دانشگاه ها برای سوگواری دهه اول محرم

مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در مسجد دانشگاه تربیت مدرس

این مراسم به همت هیأت محبین اهل بیت (ع) از شب اول محرم به مدت ۱۱ شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد قدس دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

حجت الاسلام وحید اخوت، دکتر محمد حسین رجبی دوانی،‌ حجت الاسلام مصطفی رستمی، حجت الاسلام سید مهدی ساداتی نژاد و حجت الاسلام مصطفی مرشد السلوک در این مراسم به عنوان سخنران حضور دارند و حسن قبادی و علی آقا جانی نیز مداحی و نوحه سرایی می‌کنند.

برنامه های دانشگاه ها برای سوگواری دهه اول محرم

علاقمندان برای مشارکت در هزینه های مراسم شب های محرم می توانند نذورات خود را از طریق پرداخت آنلاین به آدرسhttps://idpay.ir/mohebbin-tmu یا شماره حساب هیأت محبین ( شماره کارت: ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۷۶۵۷۸۳۲ ، شماره حساب: ۱۹۴۰۰۳۴۴ ،‌شماره شبا : IR۵۶۰۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۹۴۰۰۳۴۴ ) واریز کنند.

مراسم عزاداری دهه اول محرم دانشگاه امام صادق (ع)

این مراسم از شب اول محرم (سه‌شنبه ۲۷ تیرماه) به مدت ۱۱ شب از نماز مغرب و عشاء در محل بزرگ‌راه شهید چمران، پل مدیریت، مسجد دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می شود.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان به عنوان سخنران و امیر عباسی و فرید بذرافشان به روضه خوانی و مرثیه خوانی می پردازند.

این مراسم با برگزاری هیأت نوجوانان، دسته عزاداری عاشورا و تاسوعا و مقتل‌خوانی عصر عاشورا همراه خواهد بود.

برنامه های دانشگاه ها برای سوگواری دهه اول محرم

مراسم عزاداری دهه اول هیأت الزهرا (س) دانشگاه شریف

مراسم عزاداری امام حسین (ع) و یارانش، از سه‌شنبه شب این هفته به همت هیات الزهراء و همزمان با شب اول محرم شروع و به مدت ۱۳ شب برگزار می شود (https://t.me/AzzahraaSharif/۱۵۱۶۴)؛ حجت‌الاسلام عابدینی پنج شب اول، حجت‌الاسلام قاسمیان پنج شب دوم، حجت‌الاسلام قنبریان سه شب آخر و حجت‌الاسلام امینی‌نژاد ظهر تاسوعا و عاشورا سخنرانی می کنند و حاج محمد رستمی هم مداح مراسم امسال است.

مراسم شب‌ها از حوالی ساعت ۱۹:۱۵ و عزاداری ظهر تاسوعا و عاشورا هم از نماز ظهر و عصر در سالن استاد جباری برگزار می شود؛ از طرفی طبق اعلام هیئت، در مراسم امسال علاوه بر غرفه‌های فرهنگی و ایستگاه صلواتی، مهد کودک و هیئت نوجوانان هم برپا خواهند بود.

برنامه های دانشگاه ها برای سوگواری دهه اول محرم

مراسم عزاداری در مسجد نور ولایت دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی

 این مراسم با همت نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و تهران مرکزی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جلیلی و حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی و نوای حاج سید اصغر افشاری و کربلایی صادق فاتح پور به مدت ۱۱ شب از نماز مغرب وعشاء ( ۲۷ تیرماه تا ۶ مرداد ۱۴۰۲) برگزار می شود. 

️مکان برگزاری سوهانک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در جوار شهدای گمنام است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha