۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85173464
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقض آشکار حقوق بشر در بازداشتگاه پناهجویان در آمریکا

تهران- ایرنا- ان‌بی‌سی‌نیوز در گزارشی تحقیقی افشا کرد: مرکز بازداشت پناهجویان در آمریکا که بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری آن را غیرقانونی می‌دانند، وضعیت هولناکی را برای مهاجران بازداشت شده در آنها به وجود آورده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز، حامیان پناهجویان گفتند که یک مرکز بازداشت مخصوص مهاجران در ایالت لوئیزیانا که سال‌ها بخاطر مراقبت درمانی ناکافی، جای خواب کثیف و بدرفتاری با بازداشتی‌ها مورد انتقاد قرار گرفته، از زمان وعده مقام‌های مهاجرتی برای بهبود اوضاع، هنوز در برطرف کردن این مسائل اقدامی نکرده است.

افراد بازداشتی در «مرکز اصلاح وین» در آبادی بزرگی به نام «وین پریش» و همچنین حامیان و وکلایی که در این مرکز حضور داشتند، بیان کردند که بازداشتی‌ها در آنجا آب آشامیدنی ندارند و در معرض تهدید دائمی سلول انفرادی و دسترسی محدود به پزشک حتی در شرایط وخیم هستند.

طبق داده‌های آژانس «اعمال مهاجرت و گمرک ایالات متحده»، تا روز ۱۲ ژوئن بیش از هزار و ۱۱۰ نفر در مرکز بازداشت وین بودند. این مرکز توسط یک شرکت خصوصی برای نگهداری از مردان مهاجری استفاده می‌شود که از مرز جنوبی وارد آمریکا شدند. این آمار از ماه سپتامبر ۵۳ درصد افزایش یافته است.

حامیان پناهجویان اعلام کردند که جمعیت در این مرکز بالا رفته و شرایط بد برغم تضمین‌های آژانس «اعمال مهاجرت و گمرک ایالات متحده» در سال گذشته مبنی بر نوسازی و کاهش تعداد تخت‌ها، همچنان مانند قبل است.

میچ گونزالس معاون سازمان «ابتکار آزادی مهاجران جنوب شرقی» ابراز کرد: هیچ چیزی درباره شرایط این مرکز تغییر نکرده است. مسائل هولناکی در آخرین بازدید من از این مرکز در ماه آوریل اتفاق افتاده است. افراد با زخم باز درمان نمی‌شوند.

یک پناهجوی کلمبیایی ۳۷ ساله که به مدت ۶ ماه در این مرکز بوده و در ماه آوریل آزاد شده است، گفت که وی دل‌دردهای مداوم شدیدی را تجربه می‌کرده و این مشکل شایعی بین بازداشتی‌ها در مرکز وین بوده است. وی افزود: افراد مریض می‌ماندند و آنها (مسئولان مرکز) اهمیتی نمی‌دادند.

مشکل دیگر در این مرکز، کیفیت آب و غذای آن است. این پناهجوی کلمبیایی و یک مهاجر دیگر گفتند که آب مورد استفاده در این مرکز زرد است و بازداشت شدگان در مورد ایمنی آب تردید داشتند.

آنها همچنین نسبت به تمیز بودن این مرکز شکایت داشتند. یک مهاجر جامائیکایی که به مدت ۲ ماه وین بازداشت بود، گفت که آنجا اصلا تمیز نیست.

گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس با عنوان "من اینجا یک زندانی هستم: سیاست‌های دولت بایدن پناهجویان را حبس می کند" که مربوط به سال گذشته میلادی است، نشان می‌دهد که از زمان روی کار آمدن جو بایدن پناهجویان به طور متوسط ۳.۷ ماه در بازداشتگاه‌ها نگهداری می‌شوند.

بر اساس این گزارش، بازداشت پناهجویان به طور کلی طبق قوانین بین‌المللی ممنوع است، مگر در شرایط استثنایی. علاوه بر این میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی بازداشت غیرقانونی، غیرضروری، نامتناسب یا خودسرانه را ممنوع می‌کند.

سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند بازداشت پناهجویانی که مرتکب جرمی نشده‌اند، غیرقانونی و نقض حق آزادی آنها است. گفتنی است پناهجویان از کشورهای دارای اکثریت سیاهپوست که در مقایسه با پناهجویانی که از کشورهای دیگر هستند به طور متوسط ۲۷ درصد مدت بازداشت طولانی‌تر متحمل شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha