ایجاد بازارچه‌های مهارت‌آموزی در آذربایجان غربی اولویت است

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: با راه اندازی بازارچه‌های مهارتی در نقاط مختلف باید شاخص‌های مهارتی را در استان ارتقا دهیم و این از اولویت هاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد کرمی عصر شنبه در نشست شورای مهارت استان ضمن تاکید بر مدیران برای ایجاد زمینه های تقویت مهارت آموزی جوانان گفت: جوانان نیز باید در ‌کنار تحصیلات به دنبال مهارت آموزی و حرفه آموزی باشند.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های عضو شورای مهارت باید توجه ویژه به مهارت آموزی جوانان جامعه به ویژه از زمان دانش آموزی داشته باشند.

کرمی با تاکید بر ‌لزوم توجه آموزش و ‌پرورش و دانشگاه‌ها به مهارت آموزی اظهار کرد: نظام آموزشی در سراسر کشور در حال حرکت به سمت مهارت آموزی است و به سبب آن در آذربایجان‌غربی نیز در مسیر حرفه‌ آموزی حرکت کند تا میزان اشتغال زایی در استان رشد یابد.

وی با اشاره به ارتقای چرخه واحدهای تولیدی در استان گفت: با فعال شدن واحدهای راکد و نیمه راکد، کارخانه‌داران نیاز به جوانان متعهد و بامهارت دارند که با حرفه‌آموزی به جوانان می‌توان ضمن رشد نرخ اشتغال به سمت تولید بیشتر شتافت.

کرمی با اشاره به آغاز هفته ملی مهارت از اول مرداد ماه افزود: توجه ویژه به نقش مهارت در جامعه جزو برنامه‌های این هفته است که در گرامیداشت و جلب توجه نیاز به تبلیغات عمومی و شهری است.

به گزارش ایرنا، در این جلسه اعضای حاضر به ارایه برنامه های فرهنگی، نظر و پیشنهادهای خود پیرامون برنامه‌های مهارت آموزی و گرامیداشت هفته مهارت امسال پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha