استاندار چهارمحال و بختیاری: رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل مراکز فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، تاکید کرد: در سفر محمدمهدی اسماعیلی به شهرکرد قرار شد تقویت مراکز زیرمجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دستور کار قرار گیرد تا بخشی از محرومیت تاریخی این استان رفع شود.

وی با اشاره به حضور قومیت‌های مختلف فارس، بختیاری و قشقایی در چهارمحال و بختیاری و زندگی مسالمت‌آمیز این اقوام در کنار یکدیگر افزود: وعده‌های دولت سیزدهم در حال تحقق است و در یک‌سال اخیر درصد قابل‌توجهی از مصوبه‌های سفر رییس‌جمهور به استان محقق شد.

حیدری کارگروه خانواده و جوانی جمعیت را از محورهای اصلی شورای فرهنگ عمومی اعلام و تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری جزو هشت استان برتر کشور در حوزه خانواده و جوانی جمعیت است.

وی با اشاره به مطلوب بودن شرایط عفاف و حجاب چهارمحال و بختیاری نسبت به استان‌های دیگر کشور یادآور شد: تبلیغ و تولید پوشاک اجتماعی بانوان مورد توجه مسوولان دستگاه‌های اجرایی فرهنگی استان است.

نایب‌رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: توجه به مساجد با هدف پویایی و فعال شدن نهاد مسجد به‌عنوان مهم‌ترین رُکن دینی از اولویت‌های این شورا به‌شمار می‌رود.

وی توجه به فرهنگ کار و اشتغال با هدف کاهش نرخ بیکاری را ضروری دانست و گفت: تلاش برای تقویت سرمایه‌گذاری هُلدینگ‌ها و سازمان‌های ملی در استان و کمک به افزایش سرانه مطالعه مورد توجه مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط باشد.

حیدری تاکید کرد: توجه به زیست عفیفانه، تحکیم و پایداری خانواده، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقای روحیه شهادت‌طلبی، افزایش روحیه شادی و نشاط اجتماعی با زنده نگه‌داشتن سنت‌ها و فرهنگ مردم، بسط، ترویج و توسعه فرهنگ دینی و قرآنی از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: از تمامی تلاش‌های مسوولان ملی و استانی برای نام‌گذاری ۲۰ بهمن‌ماه در تقویم رسمی ایران به‌عنوان «روز چهارمحال و بختیاری» قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه به‌منظور بررسی ظرفیت‌های فرهنگ و هنر، نشست با استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نشست شورای فرهنگ عمومی و حضور در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره موسیقی محلی کشور ویژه مناطق زاگرس‌نشین به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha