صاحبان صنایع مشهد راه‌اندازی مرکز توسعه کسب و کار را خواستار شدند

مشهد - ایرنا - مسئول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: صاحبان واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی توس واقع در حوالی مشهد، از دستگاه های اجرایی متولی، آسان‌سازی فرآیندهای مربوطه برای راه‌اندازی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین در این شهرک و رفع موانع در این خصوص را خواستار شدند.

علی اکبر لبافی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به موضوع نشست امروز دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی بیان کرد: راه‌اندازی نخستین مرکز توسعه کسب و کارهای نوین کشور در شهرک صنعتی توس که با پیشنهاد فعالان بخش خصوصی و متولیان این شهرک بوده است، ۶ مانع پیش رو دارد که این موانع در نشست یادشده با حضور متولیان دستگاه‌های اجرایی مربوطه به بحث و بررسی گذاشته و راهکارهای لازم ارایه شد تا در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور استاندار به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه مرکز توسعه کسب و کارهای نوین به ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی توس تعلق دارد، افزود: قرار است این مرکز در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری اطلاعات (IT)، حمل و نقل، بازاریابی و بازاریابی، واردات و صادرات، ایجاد واحدهای دانش‌بنیان کمک‌های نرم افزاری به صاحبان کسب و کار ارایه دهد و با فعال شدن آن تحول‌های زیادی در راستای کسب و کارهای نوین ایجاد شود و بر توسعه صادرات و ارتقای واحدهای دانش بنیان تاثیر بگذارد.

مسئول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: در این نشست موانع در حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی درباره تفکیک واحدها و صدور دفترچه قرارداد مجزا برای هر واحد، تسریع در فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان و صدور سند تفکیک برای هر واحد به صورت مجزا مطرح و مقرر شد در خصوص سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نسبت به بررسی و تصویب ضوابط تفکیک واحدها و صدور دفترچه های مجزا طی یک ماه آینده اقدام شود و شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز با توجه به نیاز اساسی صنایع استان و کشور، پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهد.

وی اضافه کرد: مقرر شد اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی نیز همکاری های لازم را با شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی برای تفکیک اسناد در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

لبافی ادامه داد: در ارتباط با تامین اینترنت پرسرعت بدون محدودیت و ارایه خدمات مخابراتی شرکت مخابرات خراسان رضوی نیز آمادگی لازم برای فراهم کردن بسترهای مناسب مخابراتی منطبق با نیاز مرکز توسعه کسب و کارهای نوین از سوی نماینده این شرکت در نشست اعلام و مقرر شد پس از انعقاد تفاهم نامه، این زیرساخت ظرف مدت یک ماه اجرایی شود.

مسئول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی، اعلام آمادگی شرکت گاز برای تامین گاز مورد نیاز مرکز توسعه کسب و کارهای نوین، پیگیری اداره کل صنعت معدن و تجارت استان برای دریافت مجوز از سازمان توسعه تجارت در کوتاه ترین زمان ممکن را از دیگر مواردی برشمرد که در نشست دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی به تایید همه شرکت‌کنندگان رسید.

وی افزود: فعالان اقتصادی در این نشست در خصوص مالیات پیشنهاد دادند که مقررات ضوابط مناطق ویژه اقتصادی ،پارکهای علم و فناوری و معافیت های مالیاتی به مرکز توسعه کسب و کارهای نوین نیز تسری پیدا کند، نماینده شورای هماهنگی بانکهای استان نیز درباره تامین منابع ایجاد این مرکز از طریق تسهیلات بانکی قول مساعدت داد و نماینده شرکت برق منطقه ای خراسان نیز تامین ۱۵ مگاوات برق دیگر برای شهرک صنعتی توس را برعهده گرفت.

به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی توس به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرک‌های صنعتی استان و کشور با ۴۴۷ هکتار زمین و ۸۲۲ واحد صنعتی موجب اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha