نتایج یک نظرسنجی؛ نزدیک به نیمی از مردم آمریکا رئیس جمهور با سن کمتر از ۶۰ سال می‌خواهند

تهران- ایرنا- بر اساس نتایج یک نظرسنجی که به تازگی منتشر شده است، نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها رئیس جمهور با سن کمتر از ۶۰ سال را ترجیح می‌دهند.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از دیلی میل، بر اساس مطالعه مرکز تحقیقاتی پیو، ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان آمریکایی در این نظرسنجی معتقدند که بهترین سن برای یک رئیس جمهور دهه ۵۰ سالگی او است. گروه بعدی که به دنبال رئیس جمهوری در دهه ۶۰ زندگی‌اش هستند با ۲۴ درصد رتبه دوم را در این نظرسنجی به خود اختصاص دادند و ۱۷ درصد از پاسخ‌دهندگان هم گفتند که رئیس جمهوری در دهه ۴۰ زندگی‌اش را ترجیح می‌دهند.

این در حالی است که تنها ۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که بهترین سن برای یک رئیس جمهور ۷۰ سالگی یا بالاتر است.

این نظرسنجی پرده از اختلاف فاحش بین تمایل بسیاری از آمریکایی‌ها برای یک رهبر جوان‌تر و سن نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ برداشت؛ جو بایدن رئیس جمهور کنونی و نامزد احتمالی انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا ۸۰ ساله است و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد اصلی جمهوری خواهان نیز ۷۷ سال دارد.

این در حالی است که در نظرسنجی دیگری که به تازگی در ایالات متحده انجام شد، کهولت سن بایدن موضوع اصلی نگرانی رای دهندگان از همه احزاب حاضر در عرصه سیاست این کشور بوده است.

نظرسنجی پیو همچنین نشان داد که جوانان معتقدند که رؤسای جمهور در سنین جوانی «در دوران اوج خود» بسر می‌برند در حالی که آمریکایی‌های مسن‌تر معتقدند که «دوران اوج» آنها در سنین بالاتر اتفاق می‌افتد.

بایدن زمانی که برای اولین بار در سال ۱۹۷۲ به عنوان یکی از سناتورهای آمریکا انتخاب شد، در مورد سن خود شوخی کرده و اذعان کرده بود که او جوان‌ترین سناتور کشور و ششمین سناتور جوان تاریخ بوده است.

وی پیشتر هم گفته بود: با وجود اینکه مدت زیادی است که در عرصه سیاست فعالیت می‌کنم اما می‌دانم که آنقدرها پیر به نظر نمی‌رسم. من کمی کمتر از ۱۰۳ سال دارم.

بایدن اوایل امسال نیز در مراسم شام خبرنگاران کاخ سفید گفت: از شوخی گذشته من یک سناتور بسیار قدرتمند بودم.

نظرسنجی پیو از ۵ تا ۱۱ ژوئن (۱۵ تا ۲۱ خزداد ) با مجموع ۵ هزار و ۱۱۵ شرکت‌کننده انجام شد و حاشیه خطا برای نمونه کامل مثبت یا منفی ۱.۷ درصد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha