۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85162886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌نشانان مهاباد به ۴۷ شهروند گرفتار کمک کردند
عکس تزئینی است

مهاباد - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: در سه ماهه اول امسال ۱۲۳ مورد عملیات امداد و نجات توسط نیروهای امدادی این سازمان انجام شده که طی آنها به ۴۷ شهروند گرفتار کمک و امدادرسانی شده است.

سردار فداکار روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت بر اثر حوادث امداد و نجات ۳۶ نفر از هموطنان مصدوم شده و هشت نفر نیز با وجود ارائه خدمات امدادی، جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۷۲ حادثه در شهرستان مهاباد روی داده که از این تعداد ۱۴۹ مورد مربوط به آتش سوزی بوده که عملیات اطفای حریق در آنها انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد اضافه کرد: در این مدت ۲۲۲ ماموریت توسط نیروهای این سازمان در داخل محدوده شهری و ۵۰ مورد ماموریت در خارج از محدوده شهر انجام گرفته است.

فداکار یادآور شد: حوادث آتش‌سوزی علف‌های هرز با ۱۰۸ مورد، نجات حیوانات اهلی و موذی به ترتیب با ۳۶ و ۲۲ مورد، آتش سوزی اماکن غیر مسکونی با ۲۴ مورد، تصادفات و واژگونی خودرو با ۱۴ مورد بیشترین میزان حوادث را در این مدت به‌ خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش ایمنی و حفظ سلامت شهروندان، صدور پایان کار آپارتمان‌ها از سوی شهرداری مهاباد، منوط به نصب و راه‌اندازی کپسول و تجهیزات آتش‌نشانی در آن مکان است، گفت: امسال ۵۳ گواهی ایمنی برای ساختمان‌ها، واحدهای تجاری و آموزشی صادر شده است.

فداکار با بیان اینکه در این مدت ۹۰ مورد همکاری با سایر ادارات و ارگان‌های شهرستان صورت گرفته است، اظهار کرد: تعداد یک هزار و ۵۵ مورد اعزام آتش نشان در سال‌جاری برای بررسی و یا عملیات مختلف صورت گرفته و ۳۳۰ مورد اعزام ناوگان نیز برای عملیات مختلف اعزام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه‌روز تماس بگیرند.

هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha