۱۳۶ پروژه توسعه زیرساختی ورزش در آذربایجان‌غربی فعال است/ میزبانی ۹ رویداد در سال گذشته

ارومیه - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر برنامه ریزی ویژه‌ای برای بهبود وضعیت زیرساختی ورزشی در استان صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر ۱۳۶ پروژه در شهرستان‌های مختلف استان فعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سجاد بیرامی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از دست اندرکاران و کمیته‌های ستاد برگزاری مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی در ارومیه افزود: تعدادی از این پروژه‌ها که می‌تواند بخشی از عقب‌ماندگی سرانه ورزشی استان را بهبود ببخشد، در هفته دولت و بخشی دیگر در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با قدردانی از نگاه ویژه استاندار آذربایجان‌غربی به حوزه ورزش و جوانان و توسعه زیرساخت‌های ورزشی اضافه کرد: در سفرهای شهرستانی مقام عالی استان، ۱۲۷ مصوبه برای توسعه اماکن ورزشی مصوب شده که بخش عمده آنها در حال انجام است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سرانه فعلی ورزشی در استان ۶۳ سانتی متر مربع است، ادامه داد: این در حالیست که میانگین سرانه در کشور ۷۷ سانتی متر، هدف گذاری برنامه ششم توسعه ۲ متر ولی استاندارد بین المللی ۶ مترمربع است.

بیرامی با بیان اینکه نگاه ما به ساخت و سازهای ورزشی، نگاه تخصصی است، اظهار کرد: در این راستا، برنامه ریزی هایی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی صورت گرفته که می‌تواند محرک فعالیت‌های ورزشی باشد.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته ۹ رویداد بین المللی درحوزه‌ ورزش در آذربایجان‌غربی برگزار شد، گفت: امسال هم میزبانی از رقابت‌های ورزشی با میزبانی از جان تختی آغاز شد و مسابقات قهرمانی والیبال آسیا را در پیش رو داریم.

به گفته وی، طبق بررسی های صورت گرفته ۱۰ هزار تماشاگر، مسابقات کشتی را در سالن غدیر ارومیه تماشا کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: در حوزه‌ همگانی هم هر هفته شاهد پیاده روی همگانی در شهرستان‌های مختلف هستیم که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بیرامی یادآور شد: در حوزه همگانی، مشارکت بسیار خوبی از سوی همه نهادها در آذربایجان‌غربی وجود دارد که امیدواریم در این خصوص همواره روند رو به رشدی را داشته باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha