باز فعالیت ۹۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در آذربایجان غربی/ رشد ۶۰ درصدی ورزشکاران سازمان یافته

ارومیه - ایرنا - سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات قابل توجه صورت گرفته در حوزه‌های مختلف ورزشی استان طی یکسال گذشته گفت: افزایش ۶۰ درصدی ورزشکاران سازمان یافته و همچنین فعالیت دوباره ۹۰ پروژه نیمه تمام ورزشی برای اتمام هرچه سریعتر آنها از جمله نتایج این اقدامات بوده است.

سجاد بیرامی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سرانه ورزشی استان تا پیش از دولت سیزدهم، زیر ۶۰ سانتی‌مترمربع بود، افزود: با توجه به اینکه این رقم باید طبق برنامه ششم توسعه، به ۲ متر می‌رسید، اقدامات زیرساختی برای توسعه فضای ورزشی در استان آغاز شد و مهمترین اقدام در این راستا نیز، بازفعالیت طرح‌های نیمه تمام برای به سرانجام رساندن آنها بود.

وی اضافه کرد: در این راستا اجرای ۹۰ پروژه نیمه تمامی که برخی از آنها بیش از ۱۵ سال و یکی از آنها هم بیش از سه دهه از آغاز ساخت آن می‌گذشت و تقریبا به صورت غیرفعال درآمده بودند، در دستور کار قرار گرفت.

بیرامی ادامه داد: برای همه این موارد، تامین اعتبار در دستور کار قرار گرفت و در راستای مطالبات پیمانکاران آنها نیز اقدامات جدی انجام شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از این تعداد، ۱۲ طرح در هفته دولت امسال و ۱۵ طرح هم در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید، گفت: همچنین در هفته دولت امسال، بنا به ضرورت، ۱۷ طرح ورزشی کلنگ زنی می‌شود که سعی خواهیم کرد همه آنها را در سال جاری به اتمام برسانیم.

بیرامی از فعال شدن چهار پروژه بزرگ و نیمه تمام با ردیف اعتباری ملی در آذربایجان غربی خبر داد و یادآور شد: این پروژه‌ها که شامل ورزشگاه‌های پنج هزار نفری بوکان، خوی و مهاباد و استادیوم ورزشی میاندوآب است، نیز فعال شده و سعی داریم آنها را با یک نگاه ویژه به سرانجام برسانیم.

اختصاص هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی

باز فعالیت ۹۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در آذربایجان غربی/ رشد ۶۰ درصدی ورزشکاران سازمان یافته

وی با قدردانی از نگاه ویژه دولت سیزدهم در سفر رییس جمهور و هیات دولت به آذربایجان غربی در خصوص توسعه فضاهای ورزشی و بهبود مشکلات این بخش، افزود: در این سفر، هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه به این بخش اختصاص یافت که اعتبارات مربوط به طرح های ملی آن، تخصیص خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: این اعتبار برای ۱۰۰ پروژه نیمه فعال در آذربایجان غربی اختصاص یافته و که ۸۰ مورد آن، تعمیر و بازسازی فضاهای ورزشی است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: سعی می‌کنیم با اتمام این پروژه‌ها، سرانه فضای ورزشی استان را به میانگین ۷۵ سانتی‌مترمربعی کشور برسانیم.

تصویب حداقل ۸ مصوبه مرتبط با حوزه ورزش در هر سفر شهرستانی استاندار آذربایجان غربی

بیرامی با بیان اینکه در هر سفر شهرستانی استاندار آذربایجان غربی، حداقل هشت مصوبه در راستای توسعه فضاهای ورزشی در مناطق مختلف استان به تصویب رسیده است، گفت: در سفرهای شهرستانی کمتر از ۲۰۰ میلیارد ریال برای هر شهرستان مصوبه نداشته ایم.

وی اظهار کرد: در مورد محرومیت زدایی در برخی مناطق شهر ارومیه هم، ۲ پروژه ورزشی در کوی سالار، لاله، رشادت و دین پرست ارومیه و همچنین طرح توسعه فضای ورزشی در منطقه اسلام آباد این شهرستان تصویب شده که در حال اجرای آنها هستیم.

احتمال ایجاد دهکده ورزشی توسط کشور صربستان در آذربایجان غربی

باز فعالیت ۹۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در آذربایجان غربی/ رشد ۶۰ درصدی ورزشکاران سازمان یافته

وی با بیان اینکه مراودات ورزشی آذربایجان غربی روز به روز در حال افزایش بوده و با کشورهای همسایه با قدرت و قوت ادامه دارد، اضافه کرد: در همین راستا، هیاتی از صربستان برای بررسی امکانات ورزشی به استان سفر کرده بود که نتایج بسیار خوبی برای ما به دنبال داشت.

بیرامی ادامه داد: در این راستا، قرار شد که صربستان در راستای ایجاد دهکده ورزشی در آذربایجان غربی، سرمایه گذاری کند که مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان نیز همکاری خوبی در این خصوص داشت و امیدواریم با تحقق این امر، زمینه رشد بیش از پیش بخش ورزش استان فراهم شود.

افزایش ۶۰ درصدی ورزشکاران سازمان یافته در آذربایجان غربی

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حوزه قهرمانی هم اقدامات بسیار زیادی طی یک سال گذشته صورت گرفته، افزود: در این مدت، تعداد ورزشکاران سازمان یافته مرد، ۶۰ درصد و زن ۵۶ درصد و در مجموع نزدیک به ۶۰ درصد در استان افزایش آمار داشته ایم که نشان دهنده بهبود وضعیت ورزشکاران سازمان یافته در استان است.

بیرامی با بیان اینکه در این مدت، در همه سطوح کسب مدال برای استان توسط ورزشکاران انجام شده است، گفت: افزایش ۸۰۰ درصدی مدال های جهانی از ۲ مورد به ۱۸ مورد، افزایش مدال های المپیک از صفر به یک مورد، دریافت چهار مدال آسیایی، افزایش مدال های بین المللی از یک به ۲۶ مورد، دعوت ۹۶ ورزشکار آذربایجان غربی به تیم های ملی با افزایش هشت درصدی و عضویت ۴۶ نفر از استان در تیم های ملی رشته های مختلف با افزایش ۴۱۱ درصدی از جمله موفقیت های این بخش به شمار می رود.

وی اضافه کرد: در این مدت ۹ مورد مقام تیمی کشوری کسب، ۸۵ مورد مسابقه استانی برگزار، ۷۳ مورد اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری انجام، ۹۹ مدال طلا، نقره و برنز کشوری نیز در آذربایجان غربی کسب شده است که در همه آنها بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته ایم.

بیرامی ادامه داد: در یک سال گذشته علاوه بر اینکه میزبان ۱۹ مسابقه قهرمانی کشوری بوده‌ایم، آذربایجان غربی ۲ مسابقات بین المللی آسیایی و ۹ اردوی تیم های ملی را هم میزبانی کرده است.

فعالیت ۱۴۰ سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در آذربایجان غربی

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با بیان اینکه ۱۴۰ سازمان مردم نهاد جوانان در استان فعال است، اظهار کرد: ۱۷ مورد از آنان در یک سال گذشته تاسیس شده که در راستای پیگیری مطالبات جوانان بسیار اثرگذار است.

بیرامی همچنین از راه اندازی یک مورد مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در استان خبر داد و گفت: در یک سال گذشته حمایت ای ۷۰ طرح سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان مورد حمایت قرار گرفته و ۲۵۲ کارگاه ازدواج هم در استان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اجرای ۱۲ رزمایش کمک مومنانه و ده‌ها کارگاه و همایش در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی حوزه ورزش و جوانان در آذربایجان غربی طی یک سال گذشته افزود: در این مدت حمایت‌های ویژه‌ای از طرح‌ها و معرفی آنها برای برخورداری از وام‌های اشتغال زا صورت گرفته است.

باز فعالیت ۹۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در آذربایجان غربی/ رشد ۶۰ درصدی ورزشکاران سازمان یافته

ارائه ۱۲ خدمت ورزش و جوانان آذربایجان غربی به صورت خدمات الکترونیکی

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با بیان اینکه این نهاد، از ادارات پیشگام در دولت الکترونیک بوده است، اضافه کرد: ۱۲ خدمت در این مدت در بستر خدمات الکترونیک در استان ارائه شده و علاوه بر آن، مشارکت فعالی نیز در سامانه مبین برای جانمایی تمام اماکن ورزشی در استان داشته‌ایم.

برگزاری ۸۶۰ برنامه در قالب ورزش های همگانی در آذربایجان غربی

بیرامی با اشاره به نگاه ویژه این نهاد به حوزه ورزش همگانی در کنار قهرمانی ادامه داد: در یک سال گذشته ۸۶۰ برنامه در قالب جشنواره و همایش در این راستا برگزار شده و تنها در هفته تربیت بدنی میزبان ۵۰۰ عنوان برنامه در استان بودیم.

وی اظهار کرد: برگزاری جان نوروز با حضور ۶۰ تیم، اجرای طرح های ترویج فرهنگ پهلوانی با ۳۶ عنوان برنامه ویژه، قرارگرفتن در رده سوم استان های کشور در لیگ تندرستی، برنامه ریزی برای المپیاد ورزشی کارکنان از جمله اقدامات در این حوزه به شمار می‌رود.

جلوگیری از افزایش تعرفه بخش خصوصی ورزش

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به انجام ده‌ها مورد بازرسی بر خدمات ورزشی طی ماه های گذشته گفت: جلوگیری از هرنوع سوء استفاده در خدمات ورزشی و همچنین جلوگیری از افزایش تعرفه‌های ورزشی از جمله اقدامات موثر در این حوزه بوده است.

بیرامی با اشاره به بهره گیری از مشارکت بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های عمرانی و استفاده این بخش از آن طی سال های پس از افتتاح خبر داد و افزود: در این راستا، پنج استخر ورزشی و یک مورد مکان ورزشی به بخش خصوصی واگذار شده که ضمن تکمیل و تجهیز، خدمات آن نیز پس از افتتاح توسط همان بخش خصوصی ارائه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha