بیش از سه میلیون نخ سیگار قاچاق در قشم کشف شد

قشم - ایرنا - فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از کشف سه میلیون و ۶۲۴ هزار نخ سیگار قاچاق در مرزهای دریایی جزیره قشم خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از مرزبانی استان هرمزگان، سردار بهادر اسماعیلی روز سه شنبه افزود: مرزبانان پایگاه دریابانی قشم در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سرباندهای قاچاق با اجرای یک طرح عملیاتی دقیق موفق شدند یک باند وارد کننده کالا به مرزهای دریایی هرمزگان را متلاشی کنند.

وی ادامه داد: این مرزبانان غیور با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی و کنترل مرزهای دریایی، موفق شدند ۲ فروند شناور متخلف را توقیف و سه میلیون و ۶۲۴ هزار نخ سیگار قاچاق را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان با اشاره به دستگیری ۶ متهم در این عملیات گفت: ارزش ریالی کالاهای دخانی کشف شده بنابر اعلام نظر کارشناسان با احتساب شناورهای توقیفی ۵۰ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

به گزارش ایرنا، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha