طرح هادی برخی از روستاهای مشهد برای کمک به تولید نیازمند بازنگری است

مشهد-ایرنا- رییس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: طرح هادی برخی از روستاهای اطراف مشهد نیازمند بازنگری است تا واحدهای تولیدی اطراف آن در محدوده روستا قرار گرفته و بتوانند از انشعابهای برق، گاز و آب برخوردار شوند.

علی اکبر لبافی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نتایج نشست این دبیرخانه در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی منطقه "امینیه" مشهد که در حوزه روستایی قرار دارند و از خدمات روستایی بهره می گیرند، افزود: واحدهای صنفی تولیدی مستقر در منطقه "امینیه" محور غرب مشهد از خدمات زیربنایی مانند انشعابهای آب و برق و گاز بی بهره هستند که باید برای تامین آنها چاره ای اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: صاحبان ۲۰ واحد تولیدی مستقر در این منطقه که از سالها قبل مجوز فعالیت خود را گرفته اند، طی نامه ای به دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی ، پیگیر حل مشکلات مربوطه در حوزه خدمات زیربنایی هستند.

رییس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی بیان کرد: دلیل اصلی اینکه واحدهای تولیدی مستقر در منطقه امینیه از خدمات آب و برق و گاز بی بهره هستند، این بوده که براساس ضوابط اجرایی بودجه های سال ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ قانونگذار واحدهای خارج از محدوده روستا را از خدمات آب و برق و گاز بی بهره گذاشته است، هم اینک نیز این واحدها از آب روستایی استفاده می کردند، فاقد گاز بوده و اغلب آنها برق نیز ندارند.

وی گفت: طی مکاتبه ای که با دستگاه های خدمات رسان استان انجام شد، آنها آمادگی اختصاص انشعابهای آب و برق و گاز را به این واحدها دارند، اما باید مشکل قانونی آنها برطرف شده و در حریم روستا قرار گیرند.

لبافی با بیان اینکه ۲ راهکار برای بهره مندی واحدهای تولیدی صنفی مزبور ، پیشنهاد شده است، افزود: پیشنهاد اول آن است که طرح هادی روستای همجوار این واحدها مورد بازنگری قرار گیرد تا این واحدها در حریم روستا قرار گیرند، پیشنهاد دوم آن است که تا پیگیری اصلاحات قانونی، واحدهای صنفی مجوز موقت استفاده از خدمات دستگاه های خدمات رسان دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: پارسال مورد مشابه منطقه امینیه برای منطقه عسگریه واقع در محور غرب مشهد پیش آمد که مجموعه کارگاهی نزدیک روستا در طرح هادی لحاظ نشده بود، در نهایت با پیگیری انجام گرفته شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی مصوب کرد که طرح هادی روستای عسگریه مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: پیشنهادهای این دبیرخانه برای رفع مشکلات منطقه امینیه به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست استاندار ارایه می شود تا نتیجه لازم برای حل مشکلات آنها بدست آید.

شایان ذکر است: امینیه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مشهد در استان خراسان رضوی است، این روستا در دهستان میان ولایت قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

حوزه صنعتی عسکریه در مشهد همچنان با مشکلات زیرساختی مواجه است

تعیین تکلیف وضعیت صنایع محور غرب مشهد ضروری است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha