۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85157396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرز در جایگاه سوم شرکت های دانش بنیان کشور قرار دارد

کرج – ایرنا- رییس پارک علم و فناوری استان البرز اعلام کرد: این استان با فعال سازی ۴۱۰ شرکت دانش بنیان ، جایگاه سوم کشوری را در این بخش دارد.

به گزارش ایرنا، مهدی عباسی روز یکشنبه در حاشیه رویداد تانا سلامت که با هدف معرفی محصولات دانش بنیان در حوزه دارویی و پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرج برپا شد، افزود: از این تعداد ، ۱۱۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان فعالیت می کنند.
رییس پارک علم و فناوری استان البرز گفت: این استان با داشتن بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارای جایگاه ویژه در بخش تولید و صادرات محصولات صنعتی دارد.
وی تاکید کرد: این استان در بحث تولید محصولات دارویی جزو شاخص های کشور است.
عباسی گفت: طی ۲ سال گذشته اقدامات موثری برای توسعه اقتصادی استان در بخش دانش بنیان ها صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: اکنون این استان به لحاظ تامین منابع مالی دانش بنیان ها در ردیف استان های برتر قرار دارد.
رییس پارک علم وفناوری البرز گفت: در بخش آسیب شناسی دانش بنیان ها ، مهمترین موضوع فروش محصولات و بازار یابی جهانی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی بیان کرد: اکنون چهار موضوع محوری شامل سرمایه گذاری، برپایی نمایشگاه، ‌پنل های گفت و گوی اختصاصی و شناسایی ظرفیت ها در اولویت استان البرز است .

تعداد شرکت های فناور دانشگاه علوم پزشکی البرز ۶ برابر شد

"راضیه لطفی" معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز در حاشیه این رویداد علمی گفت: : تعداد شرکت های فناور این دانشگاه طی یک سال گذشته بیش از ۶ برابر شده است.

وی اظهار کرد: تعداد شرکت های فناور دانشگاه علوم پزشکی البرز تا تیرماه سال گذشته پنج شرکت بود که اکنون به ۳۲ شرکت رسیده است.
لطفی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی البرز همکاری مشترک در حوزه فناوری و رویداد فناورانه را با جدیت دنبال می کند.
وی خاطرنشان کرد: استان البرز با داشتن واحدهای متعدد دانش بنیان در حوزه داروسازی و تجهیزات پزشکی یکی از ظرفیت های بزرگ دربخش تولید دارو و تجهیزات پزشکی کشور است.
این مسئول تاکید کرد: این استان از ظرفیت لازم برای توسعه فعالیت های فناورانه و دانش بنیان برخوردار است.
وی افزود: تا قبل از تیرماه سال گذشته هیچ شرکت دانش بنیانی در دانشگاه علوم پزشکی البرز نداشتیم اما امسال ۲ شرکت دانش بنیان با تولید محصولات استراتژیک در این دانشگاه فعال شده است .
لطفی تاکید کرد: تلاش ها براین است تا طبق برنامه های کلان بهداشت کشور طرح های فناورانه و دانش بنیان را درحوزه بهداشت و درمان البرز ارتقا بخشیم .
دانشگاه علوم پزشکی البرز از سال ۱۳۹۰ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون دارای ۶ دانشکده ، ۱۸ بیمارستان و مرکز آموزشی درمانی ، هفت هزارو۲۰۰ دانشجوو ۲۱۵ استاد و عضو هیات علمی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha