امام جمعه: صنایع و معادن مهریز یزد به تعهدات خود در قبال مردم عمل نمی‌کند

یزد- ایرنا- امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه در شهرستان صنایع و معادن زیادی وجود دارد گفت: واحدهای صنعتی و متولیان معادن به تعهدات خود در قبال مردم و جوانان منطقه و حمایت از برنامه های فرهنگ عمل نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی روز شنبه به مناسبت روز صنعت و معدن در جمع گروهی از مسئولان شهرستان افزود: صنایع و معادن سالانه از آب، خاک و تسهیلات شهرستان استفاده می‌کنند و باید در قبال آن مسئولیت اجتماعی داشته باشند.

وی ادامه داد: صنایع و معادن زمینه لازم برای اشتغال جوانان شهرستان را فراهم می‌کنند که این مهم، کار خوب و قابل تقدیر است ولی مردم انتظار دارند آنها به تعهدات خود عمل کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز بیان کرد: صنایع و معادن باید در طرح های بزرگ فرهنگی و اقتصادی که نیاز مردم و جوانان شهرستان است بیش از گذشته جدی ورود کنند.

محی الدینی بیان کرد: اینکه صنایع و معادن بعضا سالانه در انجام برخی برنامه های مختلف همکاری دارند کار خوب و قابل قدردانی است.

وی گفت: کارهایی که هم‌اکنون در شهرستان توسط برخی صنایع و معادن انجام می‌شود کافی نیست و انتظار می‌رود برای کارهای بزرگ در شان مردم و منطقه عمل کنند.

امام جمعه مهریز بیان کرد: کارهای فرهنگی زیادی در شهرستان برای اقشار مختلف و جوانان باید انجام شود که به بودجه نیاز مبرم دارد.

امام جمعه: صنایع و معادن مهریز یزد به تعهدات خود در قبال مردم عمل نمی‌کند

محی الدینی یادآور شد: یکی از تعهدات و مسئولیت‌های اجتماعی صنعت و معدن است که همه جا شهر به مشارکت آنها نیاز دارد همکاری کنند.

وی به اهمیت توجه به صنایع کم آبخواه در شهرستان به دلیل کم آبی اشاره کرد و تقویت برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را خوستار شد.

بر اساس آخرین آمار موجود هم‌اکنون ۲۷ معدن در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۲ مورد آن فعال است و اکثر آنها در بخش شن و ماسه و سنگ فعالیت دارد و در معادن مهریز در حومه شهر و برخی مناطق بخش مرکزی تاکنون طبق آمار موجود زمینه اشتغال ۴۶۳ نفر فراهم شده و برای ارتقای آن با همت بخش‌خصوصی و پیگیری اقدام صورت می‌گیرد .

واحدهای معدنی یزد با تامین ۳۳ درصد خوراک فولاد کشور در رتبه اول قرار دارد و هشتمین استان صادرکننده محصولات غیرنفتی محسوب می شود و در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی مانند سنگ آهن، سرب و روی، اورانیوم، خاک های صنعتی، باریت وجود دارد و در سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی آن بیش از ۸۰۰ نوع محصول تولید می شود.

هم‌اکنون سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار اشتغال صنعتی در استان وجود دارد و یزد با ۱.۳ درصد جمعیت کشور ، به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم تولید این بخش را در اختیار دارد ؛ ۴۷ درصد اشتغال استان مربوط به صنعت و معدن است در حالی که میانگین این عدد در کشور ۳۲ درصد است.

در این بخش سهم صنعت کشور در سال های ۹۵ و ۹۶ از ۳۱.۹ درصد به ۳۲ درصد افزایش یافت، این رقم در یزد از ۴۵.۴ درصد به ۴۶.۶ درصد رسید.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha