فرماندار: هویت و اصالت غفلت‌زده شمیرانات باید احیا شود 

شمیرانات - ایرنا - فرماندار شمیرانات با بیان اینکه با پدیده مورد هجمه و غفلت واقع شده هویت و اصالت این شهرستان روبرو هستیم، گفت: هرطور شده باید سرمایه ارزشمند هویت و اصالت را برای مردم منطقه احیا کنیم.

به گزارش ایرنا از خبر روز شنبه فرمانداری شمیرانات، مجتبی ذاکریان در جلسه انجمن کتاب‌خانه‌های عمومی این شهرستان اظهار داشت: شمیرانات به لحاظ سابقه منطقه‌ای عالم‌پرور و در عرصه‌های مختلف علوم دینی، دانش روز، هنری پرنخبه و سرشار از استعداد است، اما طی مواردی به آن عارض شده که اصل هویت شهرستان را خدشه‌دار کرده و جای نگرانی‌ است.

وی ادامه داد: هنوز سایه دغدغه‌مندان، پیشکستوتان و کسانی که این سبقه درخشان را دیده‌اند، هست؛ ولی اگر حوزه اثرشان کمتر شود، نسل جدید دیگر پیوندی با داشته‌ها و اصالت قدیمی ندارند.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: قطعاً حاضران در این جلسه یکی از دغدغه‌مندان نسبت به احیای این هویت‌ و اصالت هستند و این مهم باید به عنوان چشم‌انداز و هدف مدنظر باشد و این وظیفه بر عهده تمام مدیران دستگاه‌های تخصصی و غیرتخصصی شهرستان است.

ذاکریان اضافه کرد: این جلسه یکی از بسترهایی در همین راستا باید تقویت شود و نسبت به کمیت و کیفیت آن اهتمام داشته باشیم.

فرماندار شمیرانات با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این‌ که قوانین خوب کشور کم نیستند، گفت: ضعف کار از عدم پیگیری‌ها است، و باید بر اهمیت و ضروریت پیگیری مستمر تا حصول نتیجه در امور پیگیر کارها بود.

براساس این گزارش، محمدصالح حیدری در این جلسه به عنوان رئیس جدید اداره امور کتابخانه‌های شمیرانات معارفه شد.

همچنین در پایان، فرماندار شمیرانات با همراهی جمعی از حضار جلسه از فرآیند بازسازی کتابخانه عمومی شهید باهنر شمیران و کتاب‌خانه سیار شهرستان بازدید کرد.

فرماندار: هویت و اصالت غفلت‌زده شمیرانات باید احیا شود 

هشت کتابخانه نهادی، ۶ مشارکتی و یک سیار در سطح شهرستان شمیرانات فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha