۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰
کد خبر: 85151978
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین خواستار تسریع تلاش‌های دیپلماتیک برای بازگشت برجام به "مسیر درست" شد

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری روز دوشنبه برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) را دستاوردی مهم در عرصه دیپلماسی چندجانبه توصیف کرد و گفت: چین خواستار افزایش و تسریع تلاش های دیپلماتیک برای بازگشت توافق هسته ای ایران به مسیر درست است.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع رسمی چین، خانم مائو نینگ این مطلب را در پاسخ به سوالی درخصوص برخی گزارش ها مبنی بر در جریان بودن مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا درباره مسئله هسته ای عنوان کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار داشت: تلاش های دیپلماتیک با هدف بازگرداندن سریع توافق هسته ای ایران به مسیر درست باید تسریع شود و افزایش یابد و این اقدام باعث کمک به روند منع گسترش سلاح های هسته ای و تقویت صلح و ثبات در خاورمیانه می شود.

خانم مائو نینگ برجام را دستاوردی مهم در عرصه دیپلماسی چندجانبه دانست و گفت: گفت و گو و مذاکره راهی موثر برای حل و فصل مسائل باقی مانده و از سرگیری اجرای کامل و موثر برجام است.

وی تاکید کرد: متوجه شدیم که طرف‌های مربوطه فعالانه به دنبال کنترل و مدیریت اوضاع هسته‌ای ایران هستند. ما از هر گونه تلاش برای کمک به کاهش تنش در مسئله هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم تا فرصت کافی و شرایط مطلوب برای حل سیاسی و دیپلماتیک آن ایجاد شود.

این دیپلمات چینی در ادامه افزود: در عین حال، باید تلاش‌های مربوطه بر حفظ توافقات صورت گرفته در مذاکرات قبلی متمرکز باشد؛ نگرانی‌های مشروع و منطقی همه طرف‌ها به شیوه‌ای متعادل برطرف شود و نیز به  ازسرگیری برجام ادامه یابد. در غیر این صورت، هیچ گونه راه‌حل پایداری به دست نخواهد آمد و نمی‌توان مشکل را به طور اساسی حل کرد. چین به طور فعال به ترویج صلح و گفتگوها ادامه خواهد داد و در عین حال قاطعانه از حقوق و منافع مشروع خود محافظت خواهد کرد.

چین پیشتر نیز بارها بر ضرورت لغو تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه ایران و احیای توافق هسته ای ایران از طریق گفت و گو با هدف بازگشت این توافق به مسیر صحیح و اجرای کامل و موثر آن از سوی تمام طرفها تاکید کرده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha