۴ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۴
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85151399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تازه ترین نظرسنجی حاکی از افزایش مخالفان نتانیاهو و محبوبیت گانتس است

تهران - ایرنا - نتایج تازه ترین نظرسنجی توسط رسانه‌های رژیم صهیونیستی نشان می دهد که محبوبیت بنیامین نتانیاهو و احزاب ائتلافی کابینه وی همچنان در حال کاهش است و بنی گانتس وزیر جنگ اسبق این رژیم از موقعیت بهتری برای احراز مقام نخست وزیری برخودار است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری «عرب۴۸» براساس نظرسنجی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، احزاب تشکیل دهنده کابینه ائتلافی کنونی نتانیاهو در کنست درصورتی که امروز انتخابات برگزار شود، تنها ۵۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را به دست خواهند آورد و ۱۰ کرسی کمتر از میزانی که اکنون با آن تشکیل کابینه داده‌اند، کسب خواهند کرد.

ایننظر سنجی نشان می دهد که حزب لیکود ۲۷ کرسی، فهرست «صهیونیسم مذهبی» به رهبری بزالل اسموتریچ وزیر تندرو و افراطی کنونی کابینه نتانیاهو و حزب «عتسماه یهودیت» [قدرت یهود] به رهبری ایتامار بن گویر، وزیر «امنیت داخلی» رژیم صهیونیستی ۱۰ کرسی، حزب شاس به رهبری «آریه درعی» از احزاب کنونی ائتلافی با حزب لیکود و دولت کنونی رژیم صهیونیستی که از احزاب حریدی به شمار می رود نیز ۱۰ کرسی و احزاب اتحاد یهودیت توراتی (یهدوت هتوراه) ائتلافی از دو حزب سنت‌گرای یهودی آگودات اسرائیل و دگل تورات به رهبری «اسحاق گلدکنوف» و «موشه گافنی» هفت کرسی به دست خواهند آورد.

این درحالی است که احزاب اپوزیسیون نیز ۶۶ کرسی را از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست به خود اختصاص خواهند داد و می‌توانند بدون کمک گرفتن از احزاب راستگرا، کابینه را تشکیل دهند.

این احزاب به همراه کرسی‌هایی که می‌توانند احراز کنند شامل حزب اردوگاه ملی به رهبری گانتس ۲۸ کرسی، حزب یش عتید (آینده‌ای هست) به رهبری "یائیر لاپید" رهبر اپوزیسیون و نخست وزیر پیشین ۱۸ کرسی، حزب «اسرائیل بیتینو» (اسرائیل خانه ماست) به رهبری آویگدور لیبرمن وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی، ۶ کرسی، حزب فهرست مشترک ۶ کرسی و ائتلاف جنبش عربی تغییر ۴ کرسی و حزب «میرتس» به رهبری «زهاوا گالون» نیز ۴ کرسی به دست خواهند آورد.

رویکرد مردم به انتخاب نخست وزیری رژیم صهیونیستی نیز، گانتس بر نتانیاهو پیشی گرفته، بطوری که توانسته حمایت ۳۹ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی را به خود اختصاص دهد، درحالی که ۳۵ درصد دیگر رأی دهندگان نتانیاهو را انتخاب کرده‌اند.

این درحالی است که براساس تازه ترین نظرسنجی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی احزاب ائتلافی کنونی کابینه نتانیاهو تنها ۵۲ کرسی را به دست خواهند آورد که شامل حزب لیکود ۲۴ کرسی، شاس ۱۰ کرسی، یهودوت هتوراههفت کرسی، صهیونیسم مذهبی ۶ کرسی و «عتسماه یهودیت» [قدرت یهود] نیز پنج کرسی به دست خواهند آورد.

این درحالی است که احزاب اپوزیسیون نیز براساس این نظرسنجی ۶۸ کرسی را از آن خود خواهند کرد که شامل اردوگاه ملی ۲۸ کرسی، یش عتید ۲۰ کرسی، یسرائیل بیتنو ۶ کرسی، فهرست مشترک ۶ کرسی، حزب ائتلاف جنبش عربی تغییر و حزب میرتس هر کدام ۴ کرسی را به دست خواهند آورد.

در سرزمین‌های اشغالی حزبی می‌تواند تشکیل کابینه دهد و نخست وزیر از میان آن انتخاب می‌شود که بتواند از مجموع ۱۲۰ کرسی، ۶۱ کرسی را به دست آورد، با این احتساب در صورت برگزاری انتخابات کنست، احزاب مخالف کابینه کنونی نتانیاهو به تنهایی موفق خواهند شد تشکیل کابینه دهند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha