دفاع متفاوت نعمت احمدی از بخشنامه انتخاباتی وزارت کشور

تهران - ایرنا -یک حقوقدان با تأکید بر لزوم پیشگیری از هرگونه بهره‌برداری سیاسی افراد و نهادها از آرای مردم تصریح کرد: از هر کاری که باعث تقویت شفافیت و سلامت انتخابات شود، دفاع می‌کنم.

«نعمت احمدی» از حقوقدانان صاحب‌نام که در عرصه رسانه نیز فعالیت دارد، درباره بخشنامه ستاد انتخابات کشور برای تضمین سلامت انتخابات ۱۱ اسفند مجلس به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: اگر قرار است «إِتَّقوا مِنْ مَواضِعِ التُّهَمْ» بکنیم و از هر حرکتی که مجریان و ناظران انتخاباتی و سایر ارکان جامعه را در معرض اتهام دخالت در انتخابات قرار می‌دهد پرهیز کنیم باید روند انتخابات ضابطه‌مند باشد و اقدامی که در این زمینه انجام شده درست است و من هم قبول دارم.

وی افزود: ما در کشور چندین هزار طرح نیمه‌تمام داریم و در هر شهری که بروید با پروژه‌هایی مواجه می‌شوید که در فضاهای هیجانی انتخاباتی در عهد دقیانوس وعده داده شده یا کلنگ‌ زده‌اند و حالا رها شده‌اند و حتی تابلوی بعضی از آنها بی رنگ و رو شده است.

احمدی اضافه کرد: نوع دیگر بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی این است که فردی صرفاً برای کسب رأی در نشست‌ها و بازدید یا افتتاح پروژه‌هایی برود که برای آبادانی یک شهر است که این کار هم پسندیده‌ نیست و باید از این نوع حرکات شائبه‌برانگیز به‌طور جدی پیشگیری شود.

این حقوقدان با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند تا آخرین روز مسئولیت یک نماینده مانع انجام وظایف او شود، در عین حال متذکر شد: یکی از معضلات این است که برخی افراد با استفاده از خلاء نظام حزبی وعده‌های سر خرمن می‌دهند که خود آنها هم می‌دانند قابل تحقق نیست و این کار حتماً به روند انتخابات در کشور آسیب می‌زند.

احمدی افزود: اینکه یک نماینده در یک همایش یا به صورت طبیعی در آیین افتتاح یک پروژه شرکت کند، اشکالی ندارد و نه کسی مانع آن شده و نه بخشنامه ستاد انتخابات ناظر بر آن است اما همانطور که تبلیغ زودهنگام خلاف قانون است، بهره‌برداری انتخاباتی از دستاوردهای ملی برای اثرگذاری بر افکارعمومی هم غیر اخلاقی است و هر اقدام و دستورالعملی که مانع اینگونه اقدامات و موجب تقویت شفافیت و سلامت انتخابات شود، قابل دفاع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha