۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85149093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار  پرونده در دادگستری اردستان مختومه شد

کاشان - ایرنا - رییس دادگستری شهرستان اردستان گفت: ۱۰هزار فقره پرونده در یکسال گذشته در دادگاه ها و شوراهای حل اختلاف این شهرستان رسیدگی و مختومه شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی طارمی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: در همین مدت ۴۰۰ پرونده در شورای حل اختلاف و دادگستری به صلح وسازش ختم شده که ۱۸درصد پرونده هارا شامل می شود و امیدواریم این آمار افزایش یابد.
وی اظهار کرد: توهین، تهدید، رانندگی بدون گواهینامه، سرقت و مواد مخدر در رده نخست و اختلاف های خانوادگی به ویژه طلاق و دعاوی ملکی، مطالبه وجه و الزام به تنظیم سند در رده های بعدی فراوانی جرم قراردارند.
رییس دادگستری اردستان بیان کرد: طی سال گذشته ۱۰ کارخانه و مراکز تولیدی بازدید شده و مشاهدات و درخواست های این مجموعه ها به ستاد اقتصاد مقاومتی استان ارسال شده است، همچنین با همکاری مشاوران و وکلا به پنج هزار نفر مشاوره رایگان داده شده که‌ از این افراد تشکر می کنیم.
طارمی گفت: برگزاری ۱۲ جلسه از نشست های آموزشی برای ضابطین، نشست تنظیم بازار ، نشست با امامان جماعت، حضور در روستاهای پرجمعیت و ارایه مشورت رایگان به مردم ازجمله اقدام های انجام شده برای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال است.
رییس دادگستری اردستان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۹۷ درصد ابلاغ های دادگستری از طریق سامانه ثنا انجام می شود و کمتر نیروی انتظامی به درب منازل مراجعه می کند که از همه دست اندرکاران تجلیل می شود.
طارمی اضافه کرد: در مجموعه دادگستری اردستان با بی طرفی به هر تخلفی رسیدگی می شود و تفاوتی بین مردم‌ عادی و یا مسوول نیست و با کسی رو در بایستی نداریم، کارها برمبنای قانون انجام می شود و از حاشیه ها و پشت پرده ها ترسی نداریم.
وی در پایان ضمن‌ تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران شهیدشان به ویژه حجت الاسلام سید نورالله طباطبائی نژاد نخستین نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی و شهیدان بخشایش و تفویضی از تلاش و همکاری موثر اصحاب رسانه شهرستان با دادگستری در زمینه انتشار اخبار این مجموعه تشکر کرد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha