دستگاه قضا در مورد وقایع زاهدان ورود جدی‌تر داشته باشد

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: در مورد وقایع زاهدان مکرر عرض کرده‌ام تخلفات از جوانب مختلف و از اطراف قضایا رخ داده و این طور نبوده که یک تخلف از یک ناحیه باشد و از دستگاه قضا انتظار می‌رود ورود جدی تری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی را رعایت حرمت پیغمبر اکرم(ص) و یاد کردن ذوی الحق به ویژه پدر و مادر و دعا کردن برای ایشان است عنوان و اظهارکرد: تلاش برای معرفت و بندگی بیشتر خدا و تمسک به ولایت الهی یکی دیگر از راه‌های تحصیل تقوای الهی است.

وی در ادامه در باب روز عرفه عنوان کرد: روز عرفه نیز عید است و لطف الهی شامل همه مردم می‌شود و سالروز شهادت حضرت مسلم(ع) و روز معرفت است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به چهار مؤلفه مهم معرفت، امامت، ولایت و عدالت، بیان کرد: روز عرفه روز شناخت، عرفان و خلوت کردن انسان با خداست و همه مسلمانان چه حاجیان که در صحرای عرفات حضور دارند و چه کسانی که در آنجا حضور ندارند باید قدر این زمان را بدانیم و از آن برای شناخت بیشتر و ارتباط با خدا و دعا و نیایش استفاده کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: اگر معرفت به خداوند بیشتر شود قطعا بندگی و اطاعت بیشتری خواهیم داشت و اگر عظمت خدا و شأن خودمان یعنی بندگی را در برابر خداوند بشناسیم و همچنین گوهر ارزشمند یعنی روح و فطرت الهی که خداوند در ما به ودیعت نهاده است را بشناسیم، اطاعت، بندگی و خضوع، خشوع و و حال ابتهال و انس با دعا برای ما بیشتر خواهد شد.

آیت‌الله محامی بیان کرد: شناخت بیشتر باعث بندگی بیشترشده و بندگی بیشتر باعث می‌شود ما مطیع محض خدا باشیم و به طور حتم چون خداوند ولایت ما را دارد، هر کس او برای ما ولی قرار دهد ما باید به او متمسک بشویم و ولی الهی بعد از پیامبر اکرم(ص)، بر اساس آیات اولوالامر، ولایت و غدیر و خطبه پیامبر(ص) در غدیر، مشخص است.

وی اعتقاد و عمل به این مسیر را عین عدل دانست و افزود: عدل یعنی هر چیزی جای خودش باشد و حق به حق دار برسد و هر چیزی را متناسب با حقیقتی که هست باور داشته باشیم یعنی خدا را به درستی بشناسیم؛ جایگاه خود را در برابر خداوند بشناسیم؛ تمسک به ذیل ولایت الهی داشته باشیم و این ولایت الهی است که ما را به عدل دعوت می‌کند و ما هم باید در زندگی به عدالت عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به ماجرای قنبر و مجازات وی از سوی امیرالمؤمنین(ع) به خاطر سه ضربه شلاق بیشتر زدن، گفت: امام علی(ع) اهل مراعات همراه ویژه اش قنبر نبود و تضعیف دستگاه حکومت؛ مضحکه دشمن یا رنجش دوستان را در نظر نگرفت و این‌ها در مرام امام علی(ع) نیست و برای ایشان، عدالت اصل است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به سالروز ترور مقام معظم رهبری و شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از همراهان ایشان، بیان کرد: دشمنان از دیرباز، هم ترور شخصیت و هم ترور شخص را برای بزرگان در نظر داشته‌اند و در آن زمان نیز فضای سنگینی علیه ایشان ایجاد شده بود و نامه امام خمینی(ره) فضا را تا حدی تغییر داد و دشمنان هم در ترور آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله) ناکام بودند و خداوند این شخصیت بزرگ و حکیم فرزانه را برای رهبری انقلاب اسلامی ذخیره کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha