نگاه دولت مردمی به توسعه سیستان و بلوچستان ویژه است/لزوم بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان

زاهدان - ایرنا - فعال فرهنگی و رسانه‌ای خاش گفت: نگاه دولت مردمی به سیستان و بلوچستان ویژه است و بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه، علما و نخبگان در امورات مختلف به رشد و توسعه همه جانبه این استان کمک می‌کند.

محمدامین میربلوچزهی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سفر رییس جمهور به جنوب سیستان و بلوچستان و دیدار با شماری از مسوولان و مردم منطقه و افتتاح طرح‌های بزرگ آبرسانی، برقرسانی و رونق دادن به تجارت مرزی اقدام مثبتی بوده که از سوی دولت سیزدهم انجام شد.

وی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان، مردمی خونگرم و نجیب هستند و در سال‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی، پاسداران واقعی آب و خاک و حامی اسلام و نظام بوده و هستند.

این فعال فرهنگی و رسانه‌ای خاش ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان با حمایت از مسوولان و مشارکت در عرصه‌های مختلف و مقابله با تهدیدات دشمنان وفاداری خود را به کشور و انقلاب نشان داده‌اند بنابراین این مردم سزاوار بهترین خدمات هستند.

وی افزود: جامعه بلوچ و اهل سنت در کنار اقوام فارس، کرد و ترک، عرب و ترکمن، بندری، ایل بختیاری و سایر اقوام برای سربلندی و عزتمندی اسلام و میهن تلاش کرده‌اند که نمونه شاخص آن حضور در دوران هشت سال دفاع مقدس، انتخابات و ایستادگی و مقاومت در جبهه اقتصادی و خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه دشمنان است.

طرح جهاد آبرسانی به سیستان و بلوچستان اقدام شاخص دولت

میربلوچزهی بیان کرد: دولت سیزدهم برای حل مشکل کم آبی و ارتقای شاخص‌های آبرسانی در سیستان و بلوچستان طرح جهاد آبرسانی را در این استان با زیر پوشش قرار دادن ۲ هزار و ۸۰۰ روستا آغاز کرده است.

وی ادامه داد: اقدام دولت سیزدهم در بحث آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان و افتتاح طرح آبرسانی به ۱۵۵ روستا در جنوب بلوچستان در سفر اخیر رئیس جمهور قابل دفاع و قدردانی است.

این فعال فرهنگی و رسانه‌ای خاش ادامه داد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم طرح‌های زیرساختی در سیستان و بلوچستان همچون راه آهن چابهار - خاش - زاهدان - سرخس، گازرسانی به شهرهای مختلف، ایجاد بزرگراه، ساخت پتروشیمی و ده‌ها طرح زیرساختی دیگر شتاب فزاینده‌ای به خود گرفت.

وی بیان کرد: باید پذیرفت که کشور در جنگ تحریمی ظالمانه قرار دارد و انجام اقدامات زیرساختی در سیستان و بلوچستان که از عقب ماندگی‌های تاریخی رنج می‌برد مدتی زمان نیاز دارد که دولت سیزدهم تمام تلاش خودش را در این جهت بکار گرفته است.

موضع قاطعانه رئیس جمهور در رابطه با حقابه

میربلوچزهی افزود: پیگیری قاطعانه و جدی حقابه هیرمند و مطالبه آن از سوی رییس‌ جمهور از مسوولان افغانستان نشان دهنده این موضوع است که آیت الله رییسی و دولتمردان دغدغه آبادانی منطقه سیستان و رونق یافتن منطقه و رفع مشکلات تمام مردم سیستان و بلوچستان را دارند.

وی تاکید کرد: حاکمان افغانستان با توجه به حسن همجواری باید پاسخی مثبت به درخواست رئیس جمهور مبنی بر رها سازی حقابه هیرمند دهند.

این فعال فرهنگی و رسانه‌ای خاش ادامه داد: در دورانی که افغانستان تحت اشغال بیگانگان بود مرزهای ایران بر روی اتباع این کشور باز بود و از آنان استقبال کردیم بنابراین حاکمان این کشور باید نسبت به رهاسازی حقابه هیرمند اقدام کنند.

وی بیان کرد: مطالبات مردم سیستان و بلوچستان بارها از سوی علما، نخبگان و اندیشمندان بیان شده، بنابراین انتظار می‌رود، دولتمردان از ظرفیت‌های علما و نخبگان برای گره گشایی از امور و مشکلات بهره ببرند.

میربلوچزهی ادامه داد: سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه در جمعه هشتم مهر زاهدان و ۱۳ آبان خاش به برخی از مردم ما ظلم شد و قول رسیدگی به حقوق خانواده‌های شهدا و مجروحان و به مجازات رساندن عوامل این حوادث؛ دلگرم کننده و قابل تقدیر بود.
وی اظهارداشت: مطالبه مهم مردم خاش رونق گرفتن مرز و تسریع در دو بانده شده مسیر خاش به زاهدان، ایرانشهر به سراوان و ارتقای جاده خاش به میرجاوه و بازگشایی و افتتاح راه گوهرکوه به بزمان و ایرندگان به مهرستان و نیز اجرای پروژه مهم انتقال آب کارواندر به خاش و تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مردم منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha