همایش پیاده‌روی خانوادگی و دوچرخه‌سواری در مهاباد برگزار شد+ فیلم

مهاباد - ایرنا - همایش پیاده‌روی خانوادگی و دوچرخه سواری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این همایش بیش از سه هزار نفر از شهروندان مهابادی با تجمع در میدان ملاجامی این شهر مسیر سه و نیم کیلومتری تا پارک ملت را طی کردند، سپس در پایان مسیر به تماشای اجرای برنامه‌های ورزشی مختلف پرداختند.

در این همایش گروه‌هایی از ورزشکاران رشته‌های رزمی از جمله کاراته، جودو، نینجا و رقص اژدها، گروه ورزش های زورخانه‌ای و هه‌لپه‌رکی کوردی به اجرای نمایش پرداختند که با استقبال گرم شرکت کنندگان روبرو شد.

فرماندار ویژه مهاباد در این آیین گفت: این همایش به منظور آگاه‌سازی جامعه از خطرات مواد مخدر برگزار شده و این مساله باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

همایش پیاده‌روی خانوادگی و دوچرخه‌سواری در مهاباد برگزار شد+ فیلم

حسن عباسی افزود: با تمام تلاش‌هایی که نیروهای انتظامی و امنیتی در مبارزه با مواد مخدر انجام می دهند، افرادی برای کسب سود خود، این مواد را در بین مردم به‌ویژه جوانان پخش می‌کنند.

وی اضافه کرد: تنها راه مقابله با گسترش بلای خانمان‌سوز اعتیاد در جامعه، توانمندسازی افراد برای نه گفتن به مصرف مواد مخدر و آگاه سازی خانواده‌ها در زمینه خطرات مصرف مواد مخدر است.

عباسی یادآور شد: اگر ما بتوانیم با برگزاری برنامه‌ها و مسابقات ورزشی، نشاط و شادی را در بین مردم ترویج دهیم، تمایل جوانان برای مصرف مواد مخدر کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

رییس هیات دوچرخه سواری مهاباد نیز در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: ایجاد نشاط اجتماعی یکی از اهداف برگزاری این همایش است تا نسل جوان با ابزار ورزش به مقابله با اعتیاد بپردازد.

دیاکو توتونچی افزود: یکی از برنامه‌های ما این است که مردم به جای استفاده از خودرو از دوچرخه استفاده کنند که هم از آلودگی هوا کاسته شود هم برای سلامتی شهروندان بسیار مفید است.

وی اضافه کرد: همایش دوچرخه سواری همگانی علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی در بین جوانان در حفظ سلامت روحی و جسمی افراد نیز نقش مهمی دارد. ‌

رییس هیات دوچرخه سواری و دبیر کمیته ورزش‌های همگانی مهاباد از شهروندان خواست با حضور در همایش‌های دوچرخه سواری، زمینه آشنایی فرزندان خود را با این رشته ورزشی سالم و مفرح فراهم کنند

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت بیشتر مسوولان این همایش هر سه ما یک بار برگزار شود و خانواده‌ها بتوانند در فضای امن به فعالیت ورزشی بپرداند.

همایش پیاده‌روی خانوادگی و دوچرخه‌سواری با همکاری هیات های ورزشی اداره ورزش و جوانان مهاباد، شهرداری و شوارای اسلامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی مهاباد برگزار شد و در پایان به قید قرعه پنج دستگاه دوچرخه و ۵۰ کارت هدیه پنج میلیون ریالی در بین شرکت کنندگان توزیع شد.

هفته مبارزه با مواد مخدر از ۳۰ خرداد آغاز شده و تا ششم تیر ادامه دارد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha