وزارت فرهنگ منظم‌تر و بهتر از سایر نهادها فعالیت می‌کند

تهران- ایرنا- یک شاعر با اشاره به فعالیت منظم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: مراجعه کنندگان می‌توانند شاهد نتیجه اقدامات خود در این وزارت باشند، اما نهادهای فرهنگی دیگر در کشور و به خصوص تهران کمتر فعالیت می‌کنند. 

وحیده احمدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه همه سازمان‌ها و اداره‌ها، معاونت‌های فرهنگی دارند که اهداف آن مشخص شده است، اظهارکرد: معاونت‌های فرهنگی در مناسبت‌های فرهنگی اقدامات خاصی انجام می‌دهند، برخی مدیران فرهنگی در بخش‌های مختلف می‌توانند در مناسبت‌ها از کتاب، نویسندگان و شاعرها حمایت کنند.

این شاعر با اشاره به اینکه حدود یکسال است که در فضای اداری برای معرفی کتاب‌هایش فعالیت می‌کند، ادامه داد: در این مدت متوجه شدم، در هر مرکزی یک معاونت فرهنگی و یک امور بانوان فعالیت می‌کند، در حالی که شعر به هر دو مربوط می‌شود و به همین دلیل شاید پنج درصد فعالیت‌هایم به نتیجه رسیده باشد.

این غزل‌سرا با بیان اینکه برای کتاب‌هایش پیگیری‌های مختلف و به نهادهای مختلف مراجعه می‌کند، افزود: در میان سازمان‌ها و اداره‌های مختلف، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منظم‌تر و بهتر فعالیت می‌کند، و مراجعه کنندگان می‌توانند شاهد نتیجه اقدامات خود در این وزارتخانه باشند؛ اما نهادهای فرهنگی دیگر در کشور و به خصوص تهران کمتر فعالیت می‌کنند.

در نتیجه حمایت معاونت فرهنگی روی فعالیتم تمرکز کردم

به گفته احمدی از میان همه سازمان‌های و نهادهایی که برای معرفی کتابش به آن‌ها مراجعه کرده است، فقط دفتر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت از آثار او پرداخته اند. این دفتر از دو مجموعه شعر این غزل‌سرا ۸۰۰ نسخه خریداری کرده‌است.

این شاعر درباره تاثیر حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتاب‌هایش توضیح داد: در نتیجه حمایت معاونت فرهنگی توانستم بیشتر روی ادامه فعالیتم تمرکز کنم. اگر کتاب‌ها خریداری شوند، می‌توانم برای چاپ کتاب‌ بعدی برنامه‌ریزی کنم.

او افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شکل کلی می‌تواند با رویکرد زنانه و با خلاقیت و در حوزه‌های مختلف فرهنگی اقداماتی انجام بدهد. یعنی روی برخی دغدغه‌های اجتماعی که همیشگی اند، مانند ازدواج، مادرانه و بسیاری از مسائل دیگر برنامه‌ریزی کند.

حدود ۳۰ غزل در حوزه حجاب و عفاف نوشتم

احمدی با اعلام اینکه حدود ۳۰ غزل در حوزه حجاب و عفاف نوشته است، بیان کرد: حدود ۳۰ غزل حجاب و عفاف با رویکرد منصافه و بی‌طرفانه، از چیزی که در جامعه می‌بینم، نوشتم. در کلیه اشعارم رویکرد روان‌شناسی وجود دارد.

این شاعر با تاکید بر اینکه برای کتاب‌هایش حق‌التالیف درنظر نمی‌گیرد و همچنین خودش برای آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند، ادامه داد: تنها کاری که برای جلب توجه بیشتر انجام دادم، موضوعی کردن کتاب‌ها بود، برای مثال یک کتاب مادرانه و یک کتاب درباره ازدواج و خواستگاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha