۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85144759
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: دستگاه‌های اجرایی رفع موانع تولید را در اولویت قرار دهند

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید حمایت از واحدهای صنعتی و رفع موانع تولید را سرلوحه کار قرار دهند و از تولید حمایت ویژه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز دوشنبه در نشست با صنعتگران و تولیدکنندگان خراسان شمالی اظهار کرد: اقدامات ارزنده و مهمی با وجود تحریم های ظالمانه در کشور انجام شد و در بسیاری از بخش ها از جمله هسته ای، پزشکی و صنعت پیشرفت های زیادی داشته است و این مهم به دست فعالان اقتصادی انجام شد.

وی افزود: تمامی مشکلات مطرح شده از سوی تولیدکنندگان ثبت شده و برای رفع آن پیگیری لازم انجام می شود، البته ما مسوول اجرایی نیستیم اما می توانیم مسوولان را همراهی کنیم تا با اقدامات جهادگونه گره‌ها گشوده شوند.

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: در این میان متاسفانه افرادی وجود دارند که به جای اینکه گرهی از مشکلات را باز کنند، مانع کار می شوند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر رفع موانع تولید تاکید داشته اند و ضرورت دارد تا در مواقعی قوانین اصلاح و بازخوانی شود.

امام جمعه بجنورد عنوان کرد: در عرصه تولید، همواره مشکلاتی وجود دارد اما نباید نا امید شد و تلاش کرد تا موانع برطرف شود.

وی یادآور شد: شاید همه مشکلات آنها را برطرف نشود ولی با رایزنی و پیگیری قابل حل خواهد بود و در این زمینه هر چقدر که در توانمان است در کنار صنعتگران و تولیدکنندگان هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با انتقاد از خروج سرمایه ها از استان اظهار کرد: بارها اعلام شده که نباید پول صنایع ما به خارج از استان برود، باید برای توسعه، آبادانی و اقتصاد استان هزینه شود که خوشبختانه در این زمینه اقداماتی خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه شعار سال در یک دهه اخیر با اقتصاد گره خورده است افزود: جنگ فعلی ما جنگ اقتصادی است، دشمن تحریممان می کند، مشکل برای تولید ما ایجاد می کند و عده ای نیز در داخل کشور با ناامید کردن تولیدکنندگان سبب کند شدن چرخه تولید می شوند، باید با اینها جنگید.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: گاهی مواردی پیش آمده است که مدیران دستگاه ها را فراخوانده و با گفت و گو و ارائه راهکار و پیشنهاد بسیاری از مشکلات مرتفع شده است.

وی با یاد آوری نامگذاری سال جاری به عنوان "مهار تورم و رشد تولید" توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: مسوولان استان باید با انجام برنامه ریزی مناسب و برگزاری نشست‌ها، مبارزه با تورم و گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: ما با همه توان برای کمک به تولیدکنندگان آماده ایم تا با حداکثر ظرفیتمان در کنار آنها باشیم و حمایت کنیم و اگر جایی صنعتگر و تولیدکننده ای احساس کرد مشکلاتش با مراجعه به ما قابل حل است قطعا به آن بخش ورود می کنیم.

وی ادامه داد: نگاهمان را باید به سمتی سوق دهیم تا تعامل میان کارآفرینان و صنعتگران با مسوولان برقرار شود تا آنها بتوانند به راحتی مشکلات و ظرفیتهایشان را طرح کنند.

لزوم هم افزایی مشکلات صنعتگران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: مشکلات بیمه، بانک ها و عدم همکاری برخی از دستگاه های اجرایی از مهمترین مشکلات صنعتگران در استان محسوب می شود که باید در این زمنه هم افزایی زیادی انجام شود.

محمدعلی نوایی عنوان کرد: روند طولانی اداری و قوانین دست و پا گیر دغدغه تولید و تولیدکنندگان استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha