۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85142877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی اردبیل هشدار سطح نارنجی شماره ۲۹ صادر کرد

اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل با صدور هشدار سطح نارنجی شماره ۲۹ از تداوم و تشدید ناپایداری‌های فصلی و محلی در بیشتر مناطق این استان از ساعات بعدازظهر امروز (یکشنبه) با تاکید بر توجه به هشدار زرد شماره ۲۸ خبر داد.

به گزارش ایرنا ، زمان شروع این سامانه ظهر یکشنبه (۲۸ خرداد) و زمان پایان صبح دوشنبه (۲۹ خرداد) پیش‌بینی شده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نوع مخاطره را رگبار باران به‌ویژه در شهرستان‌های انگوت، گرمی و اصلاندوز ، رخداد رعد و برق ، بارش تگرگ در مناطق مستعد ، وزش تندباهای موقتی و منطقه اثر را گرمی، انگوت، اصلاندوز، بیله‌سوار، پارس‌آباد و مناطقی از مشگین‌شهر اعلام کرده است.

اثر مخاطره این سامانه جوی آبگرفتگی معابر عمومی ، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به دلیل بارندگی‌های رگباری و اصابت صاعقه به‌ویژه در ارتفاعات است.

مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان اردبیل بر لزوم توجه به توصیه‌ها ، اعلام به بخشداری‌ها و دهیاری‌ها جهت تسریع اطلاع‌رسانی به نواحی درگیر ، اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات تاکید کرده است.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

به گزارش ایرنا ، طی هفته‌های اخیر بارش‌های رگباری منجر به وقوع چندین فقره سیل مهیب در سطح استان اردبیل شده است.

کانون سیل‌های شهرهای گرمی، بیله سوار، انگوت و مشگین‌شهر بوده است و تاکنون هفت نفر بر اثر سیل جان خود را از دست دادند، ضمن اینکه در این مدت مسیر اردبیل - سرچم یک بار و مسیر گرمی بیله‌سوار ۲ مرتبه بر اثر سیل مسدود شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha