بارش رگباری باران و تندبادهای موقتی تا روز دوشنبه در اردبیل

اردبیل - ایرنا -- نقشه‌های هواشناسی در حالی بیانگر بارش رگباری باران گاهی توام با رعد و برق و وزش تندبادهای موقتی در برخی مناطق استان اردبیل به‌ویژه مناطق شمالی و مرکزی است که در حال حاضر بارش شدید در اردبیل آغاز شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل با در نظر گرفتن هشدار سطح زرد شماره ۲۸ از احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد مخاطرات جوی خبر داده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل به شهروندان توصیه کرده است از ترددهای غیرضروری در فضای باز به ویژه برای افراد آسیب‌پذیر با توجه به کاهش کیفیت هوا اجتناب کرده و با توجه به شرایط ناپایدار جوی و تندبادهای لحظه‌ای از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

این اداره کل همچنین به شهروندان استان اردبیل توصیه کرده است ضمن استحکام بخشی به سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، بنر و داربست‌های ساختمانی، در عبور از کنار درختان فرسوده احتیاط و به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی بر اساس هشدار سطح زرد شماره ۲۸ هواشناسی عمل کنند.

بر اساس این گزارش ، برای فردا (یکشنبه ۲۸ خرداد) با توجه به نفوذ زبانه‌های کم‌فشار سرعت وزش باد افزایش یافته و وزش باد تند تا نسبتاً شدید به‌ویژه در مناطق مرکزی استان اردبیل با جهت جریانات جنوبی موجب افزایش محسوس دما بین هشت تا ۱۰ درجه سلسیوس خواهد شد.

این افزایش دمای هوا موقتی بوده و روز دوشنبه هفته جاری دوباره دمای هوا در بیشتر مناطق استان اردبیل خنک می‌شود.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

به گزارش ایرنا ، طی هفته‌های اخیر بارش‌های رگباری منجر به وقوع چندین فقره سیل مهیب در سطح استان اردبیل شده است.

کانون سیل‌های شهرهای گرمی، بیله سوار، انگوت و مشگین‌شهر بوده است و تاکنون هفت نفر بر اثر سیل جان خود را از دست دادند، ضمن اینکه در این مدت مسیر اردبیل - سرچم یک بار و مسیر گرمی بیله‌سوار ۲ مرتبه بر اثر سیل مسدود شده است.

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن امروز در جریان بازدید از واحدهای مسکونی شهرستان گرمی اظهار کرد: بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده بر اثر سیل از فردا آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha