بیش از ۳۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی زنجان تحت پوشش پزشک خانواده هستند

زنجان - ایرنا - مسوول نظام ارجاع و پزشک خانواده اداره کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در زمان حاضر بیش از ۳۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی زنجان تحت پوشش بیمه روستایی و پزشک خانواده هستند و خدمات مورد نیاز به آنان ارائه می شود.

افشین جوادیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد بیمه شده، از طریق ۸۴ مرکز جامع خدمات سلامت روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر طبق تفاهم‌نامه منعقده و بسته خدمتی مشخص شده خدمات موردنیاز این طرح را با عنوان کلی خدمات پایه سلامت دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار سال گذشته این خدمات از طریق ۱۲۱ پزشک خانواده، ۹۷ ماما و ۳۵ دندانپزشک به گروه های هدف(جمعیت ساکن) مطابق با بسته های خدمتی مورد توافق ارایه شده و مورد پایش و نظارت قرار گرفته اند.

این مسوول ادامه داد: در ازاء خدماتی که در مراکز مورد اشاره و مطابق بسته خدمتی به تمامی ساکنین آن مناطق و توسط تیم سلامت ارائه می شود پرداخت مالی مطابق تفاهمنامه و سرانه ای که همه ساله تعیین و ابلاغ می گردد به حساب دانشگاه واریز می شود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه در این میان خدمتی بصورت ناقص انجام گرفته باشد، تعدیلات لازم لحاظ شده و مابقی آن به عنوان مطالبات دانشگاه و پس از دریافت لیست حقوق پرسنل تیم سلامت از معاونت بهداشت دانشگاه پرداخت می شود.

سرانه پرداختی به علوم پزشکی زنجان به ۸۷ میلیارد تومان رسید

جوادیان افزود: میزان پرداختی به دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ما قبل آن حدود ۲۵ درصد رشد داشت.

به گفته این مسوول، برای سال ۱۴۰۱ این میزان به بیش از ۸۷ میلیارد تومان رسید که رشد قابل توجهی را نسبت به سال قبل از آن نشان می دهد.

مسوول نظام ارجاع و پزشک خانواده اداره کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از طرح های سال گذشته در بعد بیمه ای حوزه پزشک خانواده، راه اندازی نسخه نویسی الکترونیک سطح یک و تغییر نظام پرداخت به داروخانه های مراکز جامع خدمات سلامت سطح یک از شیوه سرانه به کارانه بوده است.

وی، گسترش پزشک خانواده شهری با پوشش حدود ۳۰ درصدی جمعیت دارای بیمه نامه سلامت همگانی و تمامی افراد تحت پوشش کمیته امداد (تحت عنوان بیمه شدگان ایرانیان) را از دیگر اقدامات سال گذشته ذکر کرد.

مسوول نظام ارجاع و پزشک خانواده اداره کل بیمه سلامت استان زنجان با تاکید بر اینکه الکترونیکی شدن پایش مراکز جامع خدمات سلامت از دیگر برنامه های بیمه سلامت است، گفت: این کار مهم در سال جاری پیگیری می شود که از مزایای آن می توان به حذف کاغذی پایش مراکز و صرفه جویی در مصرف کاغذ اشاره کرد.

به گفته جوادیان، استفاده از اوراق کاغذی پایش در پایان هر سال به ۱۲ هزار برگه می رسد که الکترونیکی شدن این موارد را به حداقل می رساند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha