۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85140857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 دبیرکل سازمان ملل: در سراسر جهان شاهد بیگانه هراسی و نژاد پرستی هستیم

نیویورک – ایرنا- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر اینکه نفرت خطری برای همه است، گفت: در سراسر جهان شاهد موج بیگانه هراسی و نژادپرستی، عدم تحمل هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره "ارزش های برادری انسانی برای ترویج و تداوم صلح" افزود: در سراسر جهان، ما شاهد موج بیگانه‌هراسی، نژادپرستی و عدم تحمل، زن‌ستیزی خشونت‌آمیز، نفرت علیه مسلمانان، یهودی‌ستیزی شدید و حملات به جوامع اقلیت مسیحی هستیم.

وی تصریح کرد: جنبش‌های برتری‌طلب سفید نئونازی امروز بزرگترین تهدید امنیت داخلی در کشورهای مختلف هستند و به سرعت درحال رشد می باشند.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: ایده‌ها و اظهارات نفرت انگیز در حال ورود به جریان اصلی هستند، گفتمان عمومی را خشن می‌کنند و خشونت در جوامع را برمی‌انگیزند.

گوترش ادامه داد: عاملان حملات شنیع به مسجدی در کرایست چرچ، کنیسه ای در پیتسبورگ و کلیسایی در چارلستون همگی در فضای مجازی افراط گرا شده بودند.

وی گفت: از بوسنی و هرزگوین گرفته تا لیبی و فراتر از آن، سخنان نفرت انگیز تنش ها را بین جوامع تشدید می کند و اعتماد به نهادها را از بین می برد.

گوترش افزود: در جمهوری دموکراتیک کنگو و جمهوری آفریقای مرکزی، از نفرت پراکنی برای بدنام کردن اقلیت ها استفاده شده است و کارزارهای اطلاعات نادرست، حافظان صلح سازمان ملل و کارکنان بشردوستانه را به دروغ آلوده کرده و تهدید کرده اند.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: در میانمار، رسانه های اجتماعی برای تحقیر و بد جلوه دادن اقلیت مسلمان روهینگیا، تحریک حملات و خشونت مورد سوء استفاده قرار گرفته اند.

گوترش گفت: در عراق، گسترش اخیر سخنان نفرت انگیز که ایزدی ها را در سنجار هدف قرار می دهد، این نگرانی را در بین این جامعه ایجاد کرده که ممکن است دوباره هدف جنایات وحشیانه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نفرت برای همه یک خطر است و بنابراین مبارزه با آن باید وظیفه ای همگانی باشد، تصریح کرد: ما باید به طور جمعی دفاع خود را تقویت کنیم.

دبیرکل سازمان ملل همچنین تاکید کرد: ما باید ارزش های شفقت، احترام و برادری انسانی را تقویت کنیم و فضاهای مدنی آزاد و امن را ایمن کنیم. آنها بهترین پادزهر ما در برابر زهر اختلاف و تفرقه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha