۱۰۵ خانه خلاق با بدنه مردمی در سطح کشور شکل گرفت

همدان- ایرنا- سرپرست ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: تاکنون حدود ۱۰۵ خانه خلاق با بدنه مردمی و به همت جوانان در سطح کشور شکل گرفته که ظرفیت‌های خوبی از نیروهای انسانی باانگیزه، خلاق و نوآور را دور هم جمع کرده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی پارک علم و فناوری استان همدان؛ مسعود حسنلو روز دوشنبه در بازدید از خانه خلاق شهرستان ملایر افزود: بدون شک خانه‌های خلاق می‌توانند اتفاق‌های بزرگی را رقم بسنند.

وی بیان کرد: طی چند سال اخیر توانستیم نزدیک به یک‌هزار و ۸۰۰ شرکت خلاق را ثبت کرده و از ظرفیت‌های مردم استفاده کنیم.

سرپرست ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: با سبد خدماتی که مجموعه‌های مختلف در نظر گرفتند، در تلاش هستند بتوانند حمایتی از این خانه‌های خلاق داشته باشند.

حسنلو با تشریح ساز و کار خانه‌های خلاق، اظهار داشت:‌ در لایه راهبردی سیستم، خانه‌های خلاق شکل گرفتند که زنجیره ارزش این شرکت‌ها در صنعت‌های مختلف همچون صنایع دستی، انیمیشن و غیره را شکل می‌دهند و در حقیقت کُنشگر اصلی در این فضا خانه‌های خلاق هستند.

وی گفت:‌ خانه‌های خلاق در شهرهای مختلف کشور فعال هستند و اکوسیستم صنایع خلاق را خانه‌های خلاق شکل داده‌اند.

سرپرست ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: زیرساخت‌های غنی فرهنگی به ویژه در حوزه صنایع دستی به صورت تاریخی در استان همدان وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد.

۱۰۵ خانه خلاق با بدنه مردمی در سطح کشور شکل گرفت

حسنلو تاکید کرد:‌ نگاه ما این است که بتوانیم با استفاده از خانه‌های خلاق این ظرفیت را تقویت کرده و در برخی موارد نیز به واسطه رویکردهای فناورانه، آسیب‌های این فضا را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: از ۱۰۵ خانه خلاق فعال در کشور، استان همدان یکی از استان‌هایی بود که خوب در این حوزه وارد عمل شد و یکی از خانه‌های خلاق را در شهرستان ملایر ایجاد کرد.

حسنلو اضافه کرد: طی بازدیدی که از این مجموعه داشتیم، ظرفیت‌های خوبی از جوانان و نیروی انسانی بادانش، انگیزه و نوآور دورهم جمع شده‌اند تا بتوانند اتفاق‌های خوب را رقم بزنند و در این مسیر قطعا دولت و دستگاه‌های اجرایی و حمایتی مرتبط ورود کرده و باید این مجموعه کمک کنند.

به گزارش ایرنا؛ سرپرست ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین از سرای نوآوری مبل و منبت دانشگاه آزاد اسلانی واحد ملایر نیز بازدید کرد.

خانه‌های خلاق و نوآوری به عنوان یک پلتفرم و یکی از هسته‌های مهم در جهت تسهیل فرآیند تجاری‌سازی ایده و طرح‌های خلاقانه و نوآورانه، ارائه راه حل‌های فناورانه و نوآورانه در عرصه‌ صنایع فرهنگی و خلاق و همچنین شبکه‌سازی فعالان زیست‌بوم اقتصاد خلاق و صنایع فرهنگی کشور است که برنامه آن توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری طرح‌ریزی و توسط ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق و دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق در مرحله اجرایی قرار گرفت.

خانه خلاق ملایر نیز با حضور هنرمندان و جوانان این شهرستان با ۱۷ رشته مختلف و با همکاری و کمک فرمانداری ویژه ملایر، شهرداری، پارک علم و فناوری، اداره اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش ملایر در حال آماده‌سازی است و به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha