۳۰ متقاضی صنایع دستی ساوجی در انتظار دریافت تسهیلات هستند

ساوه - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوه گفت: در این شهرستان ۳۰ متقاضی فعال در صنایع دستی در انتظار دریافت تسهیلات است.

«رضا ایاز» روز یکشنبه در حاشیه برپایی نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت روز جهانی این هنر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی برای ۹ نفر چهار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: امسال نیز این شهرستان سهم ۱۰ میلیارد ریالی از این تسهیلات دارد که حدود ۳۰ متقاضی پشت نوبت از این میزان اعتبار بهره مند خواهند شد.

ایاز گفت: هم اکنون در این شهرستان ۴۵۰ هنرمند ثبت شده در ۵۰ رشته صنایع دستی داریم که ۴۰ تن از آنان در ۱۰ رشته در نمایشگاه امسال آثار خود را ۲۶ خرداد سال جاری در محل خانه کارگر ساوه به نمایش گذاشته اند.

وی یادآور شد: آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه در رشته هایی چون چوب، قلم زنی، میناکاری، فرش، چرم دوزی، بافت، عروسک سازی، زیورآلات سنی است.

نمایشگاه صنایع دستی ساوه به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و با حضور حجت السلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه، مهدی الیاسی معاون استاندار و فرماندار ویژه و جمعی از مسئولین در این شهرستان آغاز به کار کرد.

علاقه مندان به صنایع دستی می توانند به مدت یک هفته از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند، همچنین در آیین گشایش این نمایشگاه از چندتن از هنرمندان صنایع دستی تجلیل و قدردانی شد.

شهرستان ساوه دارای ۴۳۰ اثر تاریخی شناسایی شده بوده که تاکنون ۱۳۰ مورد از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha