تحلیلگر سابق ناتو: ضدحمله اوکراین خونین‌ترین بخش جنگ کی‌یف با مسکو است

تهران- ایرنا- پاتریک بوری تحلیلگر سابق ناتو و کارشناس دفاعی و امنیتی در دانشگاه باث انگلیس، گفت: بخش اولیه ضدحمله اوکراین احتمالا خونین‌ترین بخش برای نیروهای اوکراینی‌ها در جنگ با مسکو خواهد بود.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، بوری اظهار کرد: برای آغاز ضدحمله، نیروهای اوکراینی باید از دفاع دست بکشند و با انجام این کار می‌توانند تلفات زیادی را متحمل شوند.

وی تاکید کرد: شما هنگام دفاع کردن در جنگ کار بسیار آسان‌تری در پیش دارید. سرزمین خود را می‌شناسید، بر نقشه احاطه دارید، می‌توانید برنامه‌ریزی کنید، در مواقع ضروری (برای به دام انداختن دشمن) حتی می‌توانید یک عقب‌نشینی استراتژیک ترتیب دهید، هنگامی که نیروهای دشمن به سمت شما حرکت می‌کند می‌توانید از آتش توپخانه برای کوبیدن آنها استفاده کنید و نهایتا اینکه می‌توانید از نیروهای هم‌جوار خود طلب یاری و حمایت کنید.

تحلیلگر سابق ناتو افزود: از همه مهم‌تر اینکه نیروهای اوکراینی در طول سال گذشته در حالت دفاعی بسر می‌بردند و در این امر تجربه کسب کرده‌اند.

کارشناس دفاعی و امنیتی دانشگاه باث خاطرنشان کرد: اما در فاز حمله، اگرچه نیروهای اوکراینی آمادگی اطلاعاتی دارند اما دقیقا نمی‌دانند که هر چیزی در کجا قرار دارد.

بوری یادآور شد: نیروهای اوکراینی باید سعی کنند در زیر آتش ارتش روسیه پیشروی کنند بنابراین کار بسیار دشوارتری در پیش خواهند داشت.

تحلیلگر سابق ناتو: ضدحمله اوکراین خونین‌ترین بخش جنگ کی‌یف با مسکو است

ضدحمله یک بازی طولانی است

تحلیلگر سابق ناتو گفت: ضدحمله اوکراین یک بازی طولانی است.

وی تاکید کرد: بسیار بعید است که ما شاهد پیشرفتی سریع مانند آنچه که در سپتامبر سال گذشته در خارکیف اتفاق افتاد باشیم، جایی که اوکراینی‌ها توانستند با کمک اطلاعاتی متحدان خود، نقاطی را شناسایی کنند که واحدهای ارتش روسیه در آن نقاط، فرسوده و منهدم شده بودند و نیروهای اوکراینی اساسا از کنار آنها گذشتند و بدون وقفه به راه خود ادامه دادند.

بوری تصریح کرد: این ضدحمله هرگز شبیه آن عملیات نیروهای اوکراینی نخواهد بود.

کارشناس دفاعی و امنیتی دانشگاه باث یادآور شد: روس‌ها ماه‌ها فرصت داشته‌اند تا در مواضع کنونی خود، ضربات مهلکی را بر علیه مهاجمان اوکراینی برنامه‌ریزی کنند که ایجاد سنگرها، استحکامات و مواضع دفاعی و ایجاد میادین مین که به‌طور خاص برای هدایت مهاجمان به مناطق کشتار طراحی شده‌اند، از جمله آنها است.

تحلیلگر سابق ناتو گفت: در این میان، دکترین روسیه البته به این شکل است که در صورت لزوم ابتدا از برخی از خطوط دفاعی خود عقب نشینی کنند و سپس در همان مناطق ضدحمله کنند.

وی افزود: به همین دلیل است که این روزها گزارش‌هایی را می‌شنویم که نیروهای اوکراینی فلان روستا یا منطقه را گرفتند و بعد بلافاصله خبر می‌آید که با ضدحمله نیروهای روسیه مجددا از آن مناطق عقب رانده شده‌اند.

بوری تاکید کرد: این مساله کاملا قابل انتظار است چرا که مربوط به نگاهی طولانی‌تر به تحولات جنگ است و حکایت از یک بازی طولانی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha