باران روزهای اخیر مناطق مرزی گنبدکاووس در ۱۸ سال گذشته کم‌سابقه بود
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس با اشاره به بارش هفت تا ۱۵۶ میلی‌متر باران طی ۷۲ ساعت گذشته در برخی مناطق این شهرستان از جمله بخش مرزی «داشلی برون» گفت: این میزان بارش طی ۱۸ سال گذشته در این منطقه کم سابقه بود.

منصور فرشاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش باران در ۲ نقطه «داشلی برون» با ۱۳۹.۴ میلی‌متر و «قره ماخر» با ۱۵۵.۹ میلی‌متر بالاترین میزان بارش طی مدت اشاره شده در استان گلستان بود.

وی بابیان اینکه بارش‌های اخیر در این ۲ نقطه از نواحی مرزی گنبدکاووس معادل ۵۹ درصد کل بارش سالانه این مناطق بود یادآور شد: آخرین بار این میزان بارش در داشلی برون مربوط به ۱۶ اریبهشت سال ۱۳۸۴ و در قره ماخر مربوط به ۲۷ اسفند سال ۱۳۹۷ بود.

فرشاد اضافه کرد: پس از این ۲ نقطه، مناطقی چون «خیرخوجه» با ثبت ۸۷.۵ میلی‌متر، «چپرقویمه» با ۶۷.۵، «قره کسلخه» با ۵۱.۵، «اینچه برون» با ۳۰.۸ و «کلیجه» با ۲۰.۵ میلی‌متر دارای بیشترین میزان بارش در مناطق مرزی گنبدکاووس بودند.

رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس همچنین گفت: در حوزه شهر گنبدکاووس و بخش مرکزی آن نیز بیشترین باران مربوط به «ایمر سرتپه» با ۵۲ و «کاکا» با ۵۱.۵، «ایمر ملاساری» با ۱۰.۸ و شهر گنبدکاووس با ۳۴.۶ میلی‌متر بود.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ گلستان و با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت بزرگترین شهرستان این استان شمالی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha