معاون نیروی زمینی ارتش: آماده ارائه خدمات به زائران اربعین هستیم

قصرشیرین- ایرنا- معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران امسال همانند سال گذشته در ایام اربعین اقدام‌های گسترده‌ای برای خدمات‌رسانی به زائران برنامه‌ریزی کرده است.

امیر سرتیپ «عباس فلاح» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با احداث مواکب در جدار مرز و مسیر حرکت زائران اربعین موکب های مختلفی را پیش بینی کرده که در مرز شرقی کشور برای زائرانی که از پاکستان وارد کشور می شوند پذیرای آن ها خواهیم بود و در این مواکب به آن ها سرویس دهی خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: همچنین در مرزهای غربی و جنوب غربی و شمال غربی نیز مواکب متعددی توسط ارتش دائر و برگزار خواهد شد و ما افتخار این را داریم تا خدمتگزار زائران اربعین حسینی باشیم.

معاون نیروی زمینی ارتش: آماده ارائه خدمات به زائران اربعین هستیم

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش همچنین در پاسخ به برنامه های ارتش برای انسداد مرزها، گفت: با پشتیبانی ستادکل نیروهای مسلح و اعتبارات دولت، اقدامات خوبی هم در مرزهای غربی و هم مرزهای شرقی کشور در راستای اجرای طرح انسداد مرزی آغاز کردیم.

امیر سرتیپ فلاح ادامه داد: اقدامات ارتش در رابطه با انسداد مرزها با قدرت در حال پیگیری است و به زودی به نتایج خوبی خواهد رسید.

خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha