آمادگی گروه جهادی دندانپزشکی برای تداوم فعالیت در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به‌ اعلام آمادگی گروه جهادی دندانپزشکی برای تمرکز فعالیت طی پنج سال آینده در استان و در صورت حمایت لازم، زمینه حضور چند ساله این گروه جهادی فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی هنری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: انتظار می‌رود استانداری، دستگاه‌های اجرایی و نهادها نسبت به حمایت و پشتیبانی مناسب از گروه جهادی دندانپزشکی اقدام کنند از جمله حمایت‌های مالی بابت تامین مواد مصرفی انجام شود.

وی گفت: گروه جهادی دندانپزشکی منتظران ظهور از دهم تا پانزدهم خرداد در بخش درح شهرستان سربیشه حضور یافت و در این پنج روز به بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در روستاهای اطراف خدمات دندانپزشکی ارائه شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی اضافه کرد: ۶۰ دندانپزشک، دستیار دندانپزشک و تیم دندانسازی در این گروه حضور دارند و اعضای آن از استان‌های سراسر کشور هستند که توفیق خدمت‌رسانی به مردم مرزنشین خراسان‌ جنوبی را پیدا کردند.

وی گفت: خدمات این گروه جهادی تخصصی بوده و اقداماتی از جمله درمان ریشه و عصب کشی، جراحی و کشیدن دندان، ترمیم و پر کردن، کار تخصصی کودکان، جِرم گیری، ساخت پروتزهای دندانی به مردم ارائه شده است.

هنری افزود: یکی از اقدامات ویژه این گروه ساخت دندان مصنوعی و پروتز دندان است و تعداد ۸۰ فک دندان مصنوعی در این اردوی جهادی ساخته شد.

وی اظهار داشت: طی پنج روز بیش از چهار هزار خدمت درمانی به مردم ارائه شده و برآورد مالی این خدمات به چهار میلیارد تومان رسیده که در این شرایط اقتصادی و مشکلات درمانی و بهداشت دهان کمک قابل توجهی به مردم مرزنشین است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: گروه جهادی دندانپزشکی منتظران ظهور که بزرگترین گروه جهادی دندانپزشکی کشور است برای ششمین سال در خراسان‌ جنوبی حضور یافته و به مردم منطقه درح خدمات‌رسانی داشته است.

وی افزود: هماهنگی‌های پرواز برای حضور گروه جهادی؛ رفت و برگشت از طرف استان صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha