۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85132943
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجارستان: ارسال تسلیحات به اوکراین، تهدیدی برای همه جهان است

تهران-ایرنا- وزیر خارجه مجارستان با بیان اینکه ارسال حجم زیاد تسلیحات خارجی به اوکراین آتش آشوب را پس از پایان درگیری با روسیه، در سایر نقاط جهان روشن می‌کند، از ظهور بحران‌های جدید در "مناطق ناپایدار" ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری راشاتودی، «پیتر سیجارتو» طی سخنرانی در مجمع بین‌المللی صلح بوداپست، موضع دولت خود در قبال جنگ روسیه و اوکراین را تشریح کرد و گفت که این درگیری پیامدهای گسترده‌تری، فراتر از مرزهای اوکراین خواهد داشت.

سیجارتو با طرح این سوال که چه تضمینی وجود دارد تا تسلیحات داده شده به اوکراین به کشورهای دیگر منتقل نشود؟، گفت: مناطق بسیاری در جهان وجود دارد که حتی بخش کوچکی از تسلیحات ارسال شده به اوکراین، می‌تواند منجر به ناپایداری جدی و خطرناک در آنجا شود. خشونت و ترور ممکن است در مناطقی که در حال حاضر بی‌ثبات هستند، افزایش یابد که این می‌تواند به موج دیگری از مهاجرت منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه تنها پایان دادن به درگیری ها می‌تواند امنیت ما را تضمین کند، اظهار داشت: مجارستان به دلیل مجاورت و داشتن مرز مشترک با اوکراین، اولین کشوری است که در معرض خطر تشدید تنش‌ها قرار دارد.

سیجارتو ادامه داد: به همین دلیل است که ما خواستار آتش‌بس فوری و آغاز مذاکرات صلح هستیم، حداقل امیدواریم که صلح پایدار و بلندمدت در منطقه برقرار شود.

وزیر امور خارجه مجارستان افزود: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه نه تنها هیچ کمکی به پایان درگیری در اوکراین نکرده بلکه به شدت به اقتصاد این اتحادیه آسیب وارد کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha