۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85132052
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: اوکراین قصد استفاده از "بمب کثیف" در روسیه را داشت

تهران- ایرنا- سرویس امنیت فدرال روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که براساس تحقیقات انجام شده، اوکراین قصد انجام یک حمله تروریستی در روسیه با استفاده از "بمب کثیف" را داشته است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برنامه‌ این اقدام تروریستی از سوی اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، در جریان تحقیقات درباره عملیات خرابکاری در ماه مه ۲۰۲۳ (اردیبهشت ۱۴۰۲) که به قصد منفجر کردن هواپیماهای دوربرد فرودگاه سورنی در منطقه ایوانوف انجام شده بود، مشخص شده است.

بر اساس این گزارش، اوکراین قصد داشته در این عملیات با استفاده از "بمب‌های کثیف" مجهز به زمان‌سنج تاخیری، به طور همزمان منطقه را منفجر و غیرقابل سکونت کند.

علاوه بر این، سرویس امنیت فدرال روسیه ویدئویی از بازجویی دو خلبان اوکراینی بازداشت شده را منتشر کرده که براساس آن،خلبان ها اعتراف کرده اند که کی‌یف در نظر دارد برای انجام حملات تروریستی، بارهای الکترونیکی کوچک قابل حمل هسته‌ای را به روسیه منتقل کند.

یکی از دو خلبان بازداشت شده در اعترافات خود گفته است که به او وظیفه‌ی بمباران کردن منطقه غربی بریانسک روسیه داده شده بود.

پیشتر، فرماندار موقت منطقه زاپوریژیا گزارش داده بود که فعالیت راکتورهای نیروگاه برق هسته‌ای زاپوریژیا به دلیل جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای اوکراین تعلیق شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha