اهدای مدال ورزشی به شهدا باید به فرهنگ تبدیل شود

ساری - ایرنا - سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران ضمن قدردانی از اقدام شایسته سپیده بابایی ورزشکار استان گفت که اهدای مدال شهدا باید به فرهنگ همگانی و فراگیر در میان ورزشکاران تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌ عادل عالیشان شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از "سپیده بابایی"‌قهرمان کشتی آلیش که مدال مسابقات آسیایی خود را به دانشمند شهیدتهرانی مقدم تقدیم کرد، ‌افزود: این اقدام بانوی ورزشکار کار برجسته و فاخر است و کاری که این ورزشکار انجام داد بسیار ارزنده است.

وی ادامه داد:‌ اهدای مدال به یک شهید، نشان دهنده وسعت دید و درک بالای این بانوی ورزشکار است که جای قدردانی دارد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه این کار یک کار معرفتی و الگویی است، گفت: دشمنان این روزها در تلاش برای به انحراف کشیدن عقاید و باورهای ریشه دار دختران کشورمان هستند ولی در این شرایط، دختران ما افتخار آفرینی می‌کنند و این حرکت ارزنده این بانوی ورزشکار اخلاقی و قابل احترام است.

وی با تاکید بر اینکه، این موضوع باید به یک فرهنگ تبدیل گردد، افزود: خیلی از ورزشکاران مازندرانی مدال خودشان را به شهدا که قهرمانان واقعی هستند تقدیم می کنند و امیدوار هستیم این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شود.

عالیشان همچنین از اقدام شجاعانه بانوی ورزشکار در فضای مجازی و پاسخ کوبنده به منتقدان تشکر کرد و گفت: بابت این شجاعت باید احسنت گفت و تشکر کرد و این اقدام وی به نوعی دوپینگ روحی، روانی و معنوی برای ورزشکاران است. سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران افزود: خوشبختانه در فضای گسترده ورزش مازندران خواهران خوبی داریم که در کنار ورزش به ارزش حجاب هم توجه دارند که ما ممنون دار این شیرزنان هستیم.

وی ادامه داد :‌این روزها دشمن در بحث حجاب زدایی در تلاش است، اما این بانوی مازندرانی با این اقدام و پیام های بعد این اقدام جواب دندان شکنی به اقدامات ضد انقلاب داده است.

عالیشان با بیان اینکه، باید این اقدامات را الگو سازی کنیم، افزود: این کار ارزنده شما در جامعه و مخصوصا در ورزش استان و کشور تاثیرگذار است.

سپیده بابایی بانوی مازندرانی و نایب قهرمان کشتی آلیش آسیا نیز گفت :‌ طبق نیتی که از قبل داشتم این مدال را به روح شهید عزیز تهرانی‌مقدم کردم.

این بانوی ورزشکار ادامه داد: یک سری کارها دلی هست و امیدوارم توانسته باشم روح این شهید عزیز را شاد کرده باشم.

وی افزود: طبق تحقیقاتی که قبلا در زندگی‌نامه این شهید کرده بودم یک وجه اشتراکی بین خودم و این شهید عزیز می‌دیدم و سعی کردم راهشان را الگوی خودم قرار بدهم.

سپیده بابایی، ‌بانوی ورزشکار مازندرانی بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های کشتی آلیش زنان آسیا در کشور ازبکستان، مدال نقره‌اش را به سردار شهید حسن تهرانی مقدم تقدیم کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha