بازار جدید دانش‌بنیان‌های نفت و گاز/رشد ۱۰۸ درصدی خدمات نانو+فیلم

تهران- ایرنا- امضای توافق‌نامه ۵۰۰ میلیون یورویی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز تا ساخت سامانه شبیه‌ساز ناوبری شناورهای نظامی با یک سوم قیمت نمونه خارجی و رشد ۱۰۸ درصدی خدمات فناوری نانو از خبرهای خوب پیشرفت در حوزه علم و فناوری در کشور است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، با امضای موافقت‌نامه‌های همکاری به ارزش ۵۰۰ میلیون یورویی، قرارگاه خاتم‌الانبیاء، شرکت‌ ملی نفت، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت پتروایران، شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر، شرکت گسترش انرژی پاسارگاد طی موافقت‌نامه‌هایی با مشارکت و حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش‌بنیان متعهد شدند تا بازار خود را در حوزه‌های محوری و گلوگاهی، به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دهند.

رتبه چهارم جهانی ایران در علوم و فناوری‌های حوزه آب

سرپرست ستاد توسعه دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اعلام کرد: ایران رتبه چهارم در زمینه علوم و فناوری‌های حوزه آب در جهان را کسب کرده است.

داده‌های منتشر شده در رتبه بندی سایماگو در سال ۲۰۲۲ که برگرفته از داده‌های اسکوپوس است؛ نشان می‌دهد ایران در حوزه علوم و فناوری‌های حوزه آب در بین تمام کشورهای تولیدکننده علم جهان، در رتبه چهارم ایستاده است.

بومی‌سازی سامانه‌ شبیه‌ساز ناوبری شناورهای نظامی

یک شرکت فناور ایرانی موفق به ساخت سامانه شبیه ساز ناوبری شناورهای نظامی در داخل کشور با یک سوم هزینه نمونه خارجی شد.

رشد ۱۰۸ درصدی خدمات فناوری نانو

طبق آخرین گزارش ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری؛ خدمات فناوری نانو با پیشی گرفتن از شاخص تولید کالا توانسته بیش از ۱۰۸ درصد رشد کند.

۵ قرارداد تولید بار اول ۱۱ میلیون یورو نفتی با شرکت‌های دانش‌بنیان

براساس این گزارش ویدیویی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پنج قرارداد تولید بار اول بین دو شرکت ملی حفاری ایران و شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب با شرکت‌های دانش‌بنیان به ارزش ۱۱ میلیون یورو امضا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha