کتابخانه‌ای در شأن استاد محمد عبداللهی ایجاد می‌کنیم

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه کتابخانه استاد عبداللهی در این معاونت به شکل جدیدی در حال ساخت است، گفت: در طبقه همکف این معاونت کتابخانه ای جدید و با فضایی مناسب در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد عبداللهی از اساتید جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی و از موسسان و ریاست انجمن جامعه شناسی ایران بود که آثار و تالیفات ارزشمندی در این حوزه تالیف کرد و شاگردان زیادی را تربیت کرد.

مرحوم دکتر عبداللهی پیش از درگذشتش (سوم دی سال ۱۳۸۹) وصیت کرده بود که کتابخانه غنی خود را در اختیار معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران قرار دهند.
پس از درگذشت استاد عبداللهی، خانواده ایشان کتاب‌ها را در اختیار معاونت امور اجتماعی قرار دادند و کتابخانه‌ای با عنوان ایشان افتتاح شد.
در روزهای اخیر خبر حذف این کتابخانه در برخی کانال های خبری فضای مجازی منتشر شد و در همین راستا خبرنگار ایرنا در گفت و گو با معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، این ماجرا را پیگیذری کرد.

محمد امین توکلی زاده در واکنش به برخی اخبار منتشر شده در خصوص حذف کتابخانه استاد عبداللهی در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به خبرنگار ایرنا گفت: این کتابخانه حدود ۱۰ سال پیش در قسمت زیرزمین معاونت احداث شده بود که به دلیل شرایط نامناسب و در معرض خطر قرار گرفتن کتاب‌ها، تصمیم گرفته شد که این کتابخانه در فضایی جدید و مناسب ایجاد شود.

وی افزود: به همین منظور تصمیم گرفتیم؛ این کتابخانه از قسمت زیرزمین به طبقه همکف که دسترسی بسیار خوبی دارد، ایجاد شود و بدین ترتیب فضایی در شان این استاد بزرگوار به کتابخانه اش اختصای یابد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: هم اکنون مراحل ساخت این کتابخانه شروع شده و می خواهیم هرچه زودتر آن را افتتاح کنیم و کتاب های استاد عبداللهی در اختیار مردم، مدیران و کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران قرار بگیرد.

مرحوم دکتر عبداللهی متولد شهریور سال ۱۳۲۳ در ایلام بود و مدرک دکترای خود را از دانشگاه میشیگان کسب کرد.

از این استاد جامعه شناسی کتابهایی چون زنان در عرصه عمومی، بررسی مسائل اجتماعی ایران، نظام های بهره برداری، زنان و نهادهای مستقل مدنی، کتابشناسی هویت اجتماعی و چندین اثر دیگر از جمله ۳۵ تحقیق علمی برجا مانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha