دریا در محدوده تنگه هرمز و بنادر غربی استان هرمزگان مواج است

 قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم گفت: دریا امروز (چهارشنبه) در ساعت های بعدازظهر و شب در محدوده تنگه هرمز و بنادر غربی استان هرمزگان با افزایش سرعت باد (جنوب غربی - شمال غربی) مواج است و با توجه به تداوم باد تا ساعت های پایانی شب توصیه می شود شناورهای سبک و قایق های صیادی از رفت و آمد در مناطقی چون قشم، لارک، هرمز، هنگام، کیش و لاوان خودداری کنند.

محمد کاملی دیرستانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری، افزایش سرعت باد در ساعت های بعدازظهر و شب در مناطق دریایی استان هرمزگان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: شدت باد در روزهای پنجشنبه و جمعه در جزایر غربی استان هرمزگان به ویژه جزیره کیش و لاوان قابل ملاحظه خواهد بود و اختلال در رفت و آمدهای عصرگاهی مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی قشم توضیح داد: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان هرمزگان رگبار پراکنده باران و رعد و برق همراه با افزایش سرعت باد پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در سایر مناطق که شرایط بارشی مهیا نیست در ساعت های بعدازظهر افزایش سرعت باد و احتمال گرد و خاک موقتی دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: از لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری نوسان یک تا سه درجه ای دما پیش بینی می شود و از اوایل هفته آینده افزایش دما در مناطق شرقی استان هرمزگان محسوس خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی قشم کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۷ درجه و ۸۳ درصد و شهر قشم را ۲۷ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha