استقبال ۱۹ هزار و ۴۷۵ مازندرانی از جشنواره کتابخوانی رضوی

ساری- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت که تا ۱۲ خردادماه ۱۹ هزار و ۴۷۵ مازندرانی کتابخوان و هنرمند تاکنون در این رقابت شرکت کردند.

سکینه خاتون مهدیان پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ این جشنواره به همت و تلاش نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال انجام است و از ۲۲ بهمن پارسال تا اول تیر امسال مهلت زمان ارسال آثار از سوی علاقمندان برای شرکت در این جشنواره است.

وی ادامه داد :‌ این جشنواره در بخش‌های فردی یا گروهی و خانوادگی، به ۲ شیوه مکتوب و الکترونیک میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. علاقه‌مندان به شرکت در بخش انفرادی می‌توانند متناسب با گروه سنی خود ضمن مطالعه کتاب‌ها، در هر یک از رشته‌های جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران توضیح داد :‌در بخش گروهی، با انتخاب گزینه گروهی در حساب کاربری فرد، امکان مشارکت در قالب جمع‌های دوستانه، دانشجویی و صنفی در رشته‌های با قابلیت گروهی میسر است و همچنین علاقه‌مندان به شرکت در بخش خانوادگی، می‌بایست در هنگام مراجعه به سایت جشنواره، ضمن انتخاب گزینه خانوادگی و افزودن همه یا بخشی از اعضای درجه یک خانواده (پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ) متناسب با گروه سنی خود در رشته‌های جشنواره شرکت کنند.

به گزارش ایرنا ، ‌ دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام، به میزبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین علیهم السلام و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منوّر رضوی؛ گسترش فعالیت‌های کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین علیهم السلام به‌ویژه حضرت امام رضا علیه السلام؛ شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت علیهم السلام از طریق انتشار گسترده این آثار و اعتلای فرهنگ ایرانی متکی به فرهنگ دینی از اهداف این جشنواره در دوازدهمین دوره برگزاری است.

این جشنواره در بخش‌های فردی یا گروهی و خانوادگی، به دو شیوه مکتوب و الکترونیک میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

استقبال ۱۹ هزار و ۴۷۵ مازندرانی از جشنواره کتابخوانی رضوی
مهدیان پور، ‌ مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران
حضور پنج هزار زندانی مازندرانی در جشنواره کتابخوانی رضوی
مهدیان پوربا اشاره به اینکه منابع شرکت برای این جشنواره در تمامی ۱۱۸ کتابخانه عمومی مازندران در دسترس است، ‌ گفت که طبق هماهنگی صورت گرفته با اداره کل زندان های استان امکان شرکت زندانیان در بند در این جشنواره فراهم شده است.
وی افزود:‌ تاکنون پنج هزار زندانی از ۱۰ زندان مازندران در این جشنواره کتابخوانی شرکت کردند و طبق هماهنگی های صورت گرفته با اداره کل زندان ها از این افراد به صورت ویژه تقدیر می شود و با توجه به شرکت این افراد در فعالیت فرهنگی با صلاحدید و دستورالعمل های اداره کل زندان امتیازات ویژه از جمله مرخصی، ‌کارت های هدیه به آنها اهدا می شود
رییس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مازندران گفت :‌ منابع دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در گروه های سنی خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال تفکیک شده است

وی اظهار داشت :‌ در قالب هنری این جشنواره نیز افراد می توانند آثار خود را در رشته های هنرهای دیجیتال، ‌داستان و شعر، ‌ دست سازه، ‌هنرهای تجسمی و پویش های کتابخوانی تولید و ارائه کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران گفت که بخش ویژه امسال این جشنواره در خصوص امام حسن عسگری (ع) ‌ است.

بنا به اعلام اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، ‌ پارسال ۳۴ هزار نفر از مردم دیار علویان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که از این تعداد ۶۷۲ نفر برگزیده شدند و ۶ نفر برگزیده ملی بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha