۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85127149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آمریکا: از حملات در داخل خاک روسیه حمایت نمی کنیم

۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۵
کد خبر: 85127149
آمریکا: از حملات در داخل خاک روسیه حمایت نمی کنیم

نیویورک – ایرنا – ایالات متحده آمریکا در پی حملات پهپادی به داخل خاک روسیه اعلام کرد که واشنگتن از این حملات حمایت نمی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در خصوص حملات پهپادی در روسیه گفت: ما گزارش ها را دیده ایم و در حال جمع آوری اطلاعات در این زمینه هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: به صورت کلی، ما از حملات در داخل روسیه حمایت نمی کنیم. ما بر ارائه تجهیزات و آموزش به اوکراین برای بازپس گیری سرزمین مستقل خود متمرکز شده ایم.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: امروز همچنین هفدهمین دور حملات هوایی روسیه در این ماه به کی یف بود که بسیاری از این حملات مناطق غیرنظامی را ویران کرده است.

وی بدون اشاره به نقش واشنگتن در آغاز جنگ اوکراین ادعا کرد: روسیه این جنگ بی دلیل علیه اوکراین را آغاز کرد. مسکو در هر زمانی و با خروج نیروهای خود از اوکراین به جای حملات بیرحمانه علیه شهرها و مردم اوکراین، می تواند به این جنگ پایان دهد.

روز گذشته چندین فروند از پهپادهای ارتش اوکراین به مسکو حمله کردند. دولت روسیه می‌گوید در جریان این حملات هیچ فردی کشته نشده ولی به تعدادی از افراد مجروح و به تعدادی از ساختمان‌ها خسارت وارد شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که کی‌یف مسیر ارعاب شهروندان روسیه را با حمله به تاسیسات غیرنظامی انتخاب کرده است که نشانه آشکاری از فعالیت‌های تروریستی است.

وی اظهار داشت: روسیه در عملیات نظامی ویژه خو در خاک روسیه تنها پایگاه‌های نظامی را هدف قرار داد ولی همه این عملیات‌های نظامی در واکنش به تجاوز اوکراین به دونباس بود.

رئیس جمهور روسیه در ادامه خاطر نشان کرد: رژیم کی‌یف راه دیگری را انتخاب کرده و در تلاش برای ارعاب شهروندان روسی، به ساختمان‌های مسکونی حمله می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز گفت:  حملات تروریستی از سوی اوکراین علیه غیرنظامیان روسیه با سلاح‌های ناتو با واکنش شدید ارتش روسیه مواجه خواهد شد.

شویگو که در یک نشست خبری سخن می‌گفت، ادامه داد: مقامات کی‌یف با استفاده از سلاح های ناتو به حمله به تاسیسات و زیرساخت‌های شهروندان روسی ادامه می‌دهند.

وزیر دفاع روسیه به تداوم حمایت‌های غرب از اوکراین اشاره کرد و گفت: ادامه این حمایت‌ها تنها جنگ را طولانی خواهد کرد ولی بر نتیجه عملیات نظامی ویژه مسکو تاثیری نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha