پرینتر سه بعدی با قابلیت‌های ویژه در دانشگاه رازی کرمانشاه ساخته شد

کرمانشاه - ایرنا - هسته فناور مستقر در مرکز رشد و فناورزی دانشگاه رازی کرمانشاه در محل آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه اقدام به ساخت پرینتر سه بعدی اف دی ام (FDM) کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدنبی احمدی» رییس دانشگاه به اتفاق حجت‌الاسلام والمسلمین «افشار نجفی» مسوول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی و برخی از مدیران حوزه معاونت پژوهش فناوری روز سه‌شنبه از این دستاورد علمی بازدید کردند.

به گفته سازنده این پرینتر، این دستگاه در زمان بسیار کوتاهی و باحداقل هزینه ساخته شده و از جمله ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به Mesh bed leveling و Input shaping و همچنین سرعت بالای پردازش اطلاعات به دلیل استفاده از پردازنده‌های x۶۴ اشاره کرد.
فرزاد تاج الدین زاده اضافه کرد: این پرینتر به دلیل استفاده از پردازنده‌های قدرتمند و همچنین رزولانسگیری محورها قابلیت چاپ با سرعت ۵۰۰ میلیمتر بر ثانیه و با شتاب ۱۰ هزار میلیمتر بر مجذور ثانیه را بدون افت کیفیت داراست.

وی ادامه داد: پرینترهای سه بعدی بدلیل قابلیت ساخت نمونه‌های پیچیده سه بعدی و کاهش بسیار هزینه‌های تولید اهمیت بسزایی دارند.

تاج الدین زاده افزود: در پرینت سه بعدی زمانی که سرعت چاپ بالا باشد بدلیل لرزش بدنه و ضعف سیستم‌های حرکتی، کیفیت چاپ پایین می‌آید اما در این پرینتر با وجود اینکه به نسبت بسیاری از پرینترهای موجود در بازار سرعت بالاتری در چاپ دارد، کیفیت عالی در ساخت را به ما می‌دهد و سرعت بالای آن باعث کاهش کیفیت قطعات ساخته شده نمی‌شود.

وی اظهار کرد: بسیاری از پرینترهای موجود در بازار، در پرینت مواد High temperature materials مانند ABS. PC. NYLON مشکل دارند و به سختی می‌توانند با فیلامنت‌های High temperature Materials کار کنند اما پرینتر مذکور بدون هیچ مشکلی با رنج وسیعی از متریال های بازار توانایی کار کردن را داراست.

پرینتر سه بعدی با قابلیت‌های ویژه در دانشگاه رازی کرمانشاه ساخته شد

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha