۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85126737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سلامت ۸۷ درصد نوآموزان خراسان جنوبی سنجش شد

۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبر: 85126737
سلامت ۸۷ درصد نوآموزان خراسان جنوبی سنجش شد

بیرجند - ایرنا - رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: ۱۸ هزار نوآموز استان در آستانه ورود به دوره ابتدایی هستند که از این تعداد تاکنون ۱۵ هزار و ۶۷۱ نفر معادل ۸۷ درصد از نظر سنجش سلامت، ارزیابی شدند.

محسن ماندگار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع تاکنون ۱۶ هزار و ۹۷۶ نوآموز معادل ۹۴ درصد جامعه هدف در طرح سنجش سلامت نوبت‌گیری کردند که طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش استثنایی جزو پنج استان اول در نوبت‌گیری و سنجش سلامت قرار داریم.

وی گفت: طرح سنجش سلامت در ۱۲ پایگاه دائمی و ثابت و ۶ پایگاه مدرسه‌ای از دی پارسال آغاز شد و تا پایان خرداد امسال ادامه دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال هفت هزار و ۴۰۰ نوآموز در بیرجند و ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر در سایر شهرستان‌های در آستانه ورود به دوره ابتدایی هستند.

وی افزود: هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه پیشگیری از بروز و تشدید بیماری‌ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی‌های کودکان همچنین جلوگیری از افت تحصیلی است.

ماندگار تاکید کرد: ثبت‌نام قطعی نوآموزان در مدارس مورد تقاضا منوط به ارایه برگه سنجش است لذا اولیا سنجش سلامت فرزندان خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha