۹ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۰۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85126118
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: طرف‌های یمنی گام‌های جدی برای صلح بردارند

تهران- ایرنا- نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن دوشنبه شب از طرف‌های درگیر در یمن خواست تا گام‌های جدی برای صلح پایدار در این کشور بردارند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «هانس گروندبرگ» از طرف‌های درگیر خواست تا بر پیشرفت‌های به‌دست‌آمده تکیه کنند و گام‌های جدی برای حرکت به سوی صلحی پایدار بردارند تا جنگ ۸ ساله در این کشور پایان یابد.

وی در بیانیه‌ای مطبوعاتی در جریان سفر خود به توکیو پایتخت ژاپن، افزود: ثبات تلاش‌های جامعه بین‌المللی و وحدت اهداف آن در قبال یمن از عوامل محوری در این زمینه است.

نماینده سازمان ملل متحد با بیان اینکه وضعیت کنونی در یمن بحرانی است، بر لزوم ادامه و تقویت حمایت‌های بین المللی برای دستیابی به یک راه حل سیاسی پایدار در این کشور تاکید کرد.

گروندبرگ در جریان دیدار خود با «کی تاکاگی» معاون وزیر امور خارجه ژاپن و دیگر مقامات ارشد دولتی این کشور، در مورد تلاش‌های جاری برای حمایت از طرف‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس سراسری و از سرگیری روند سیاسی فراگیر تحت نظارت سازمان ملل گفت وگو کرد.

«یاسر الحوری» دبیر شورای عالی سیاسی یمن روز یکشنبه در اظهاراتی گفته بود که از بین بردن آثار تجاوزگری علیه مردم یمن، بیشتر از پرداخت خسارت و بازسازی است زیرا همه جنبه‌های اخلاقی، روانی، بهداشتی و غیره را شامل می‌شود.

وی افزود که طرف مقابل در حال طفره رفتن و تلاش برای خریدن زمان در زمینه اجرای تعهدات خود در پرونده بشردوستانه است که شامل مستلزمات از بین رفتن آثار تجاوز از همه مناطق و همه تعهدات برای تحقق صلح در یمن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha