استان‌های صنعتی اهتمام بیشتری به مبارزه با قاچاق کالا داشته باشند

اردبیل - ایرنا - معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: استان‌های صنعتی که دارای واحدهای تولیدی و صنعتی بیشتر هستند، باید اهتمام بیشتری به مبارزه با قاچاق کالا داشته باشند چرا که ورود کالای قاچاق در نهایت به تولید و اشتغال کشور آسیب می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مصطفی پورکاظم شایسته که به استان اردبیل سفر کرده است در حاشیه افتتاحیه نخستین جشنواره هشت فرمان مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی و فرمان چهارماده‌ای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دانشگاه محقق اردبیلی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: استان اردبیل توانسته با هماهنگی بین دستگاه‌های داخلی استان و عضو ستاد، تقریبا یک درصد از قاچاق کشور را مهار کند که قابل تقدیر است.

معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: به طور کلی قاچاق طی سال‌های گذشته از جمله دولت سیزدهم قاچاق به سمت مهار رفته و با همه مشکلات اقتصادی که وجود دارد حجم قاچاق افزایش چندانی نداشته است ولی همان حجم ۲۰ میلیارد دلار ورودی و خروجی به اندازه‌ای هست که تمام نیرو و امکانات را صرف مبارزه با قاچاق کنیم.

پورکاظم شایسته اضافه کرد: استان‌هایی مانند اردبیل، آذربایجان شرقی، قزوین و اصفهان شرکت‌های صنعتی و تولید داخل و بازرگانی دارند باید بیشتر به مبارزه با قاچاق اهتمام داشته باشند چون قاچاق مشاغل این استان را از بین می‌برد ، هر چه کالای قاچاق وارد کشور شود، به معنای تعطیلی کارخانه‌ها و صنایعی است که فرزندان ما در آنها مشغول کار هستند.

وی گفت: ما امیدواریم این همایش بتواند گفت و گوی درست و اساسی شکل بدهد که هم پاسخ به مطالبه مردم باشد و هم با همدلی و همراهی همگانی بتوانیم مبارزه با قاچاق را ادامه دهیم.

معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآورشد: ما وضعیت مطلوبی نداریم چرا که به هر حال ۲۰ میلیارد دلار قاچاق در بازار ما دارد می‌چرخد ولی با توجه به مشکلات و محدودیت‌های ارزی در کشور به نظر می‌رسد قاچاق در حد قابل قبولی مهار شده است.

وی افزود: همین که الان به حدود سه هزار کالا ارز تخصیص داده نمی‌شود همه اینها باعث می‌شود راه قاچاق مسدود شود ، خوشبختانه افت مشهودی را در قاچاق خروجی و ورودی شاهد هستیم و به‌طور نسبی موفقیتی برای مهار قاچاق در کشور وجود داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha