حکمرانی متعالی در گرو مشارکت عمومی و اجتماعی آحاد جامعه است

اراک - ایرنا - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: حکمرانی متعالی در گرو مشارکت عمومی و اجتماعی آحاد جامعه است که این مهم باید بیش از پیش، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، علی جودکی روز دوشنبه در نشست حکمرانی متعالی در حوزه صنعت، معدن و تجارت؛ ضرورت‌ها و پیش‌نیازها، افزود: کسب رضایت مردمی از مهم‌ترین مباحث در حکومت‌داری و رسیدن به کمال و سعادت افراد و جوامع است.

وی با اشاره به تفاوت‌های مفهومی بین «حکومت» و «حکمرانی»، گفت: حکومت شامل اداره منظم جامعه، برقراری امنیت، رفع نیازهای مردم است که در قالب دستگاه‌های مختلف و نهادهای سیاسی و اداری انجام می‌شود، در حالی که بحث حکمرانی یعنی چه کسانی تصمیم‌گیری می‌کنند، چگونه تصمیمات گرفته شده و تعامل دولت و افراد جامعه چگونه است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: در زمینه حکمرانی تنها دولت مسئول نبوده، بلکه تعاملی بین حکومت، جامعه مدنی، بخش خصوصی و شهروندان برقرار است.

جودکی جامعه مدنی را یکی از بخش‌های اساسی حکمرانی عنوان کرد و گفت: حکمرانی متعالی یعنی راهبری و مدیریت جامعه به صورت سنجیده، کارآمد، در چارچوب قانون و تصمیم‌گیری منطقی و عادلانه همراه با پاسخگویی است.

وی با بیان اینکه میزان تولیدناخالص داخلی در برنامه ششم ۲ و سه دهم درصد محقق شد، تاکید کرد: حکمرانی متعالی، بدون ارائه برنامه عملیاتی امکان ندارد و برای افزایش این مهم به چهار درصد باید برنامه عملیاتی و قابل اجرا، تدوین شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: واحدهای تولیدی و بازرگانانی در این حوزه نقدهای جدی دارند و چنانچه بتوان در سلسله نشست‌های حکمرانی، برنامه مدونی ارائه کرد به طور حتم می‌توان گفت، یک گام مثبت رو به جلو برداشته شده است.

جودکی ادامه داد: شاخصه و رتبه‌های های صنعتی استان مرکزی در صنایع مادر و تنوع تولید کالا، رتبه نخست و در مجموع صنایع رتبه سوم تا چهارم را دارد و این استان در حوزه ماده معدنی قابل استحصال از ۶۸ ماده معدنی موجود در کشور، از ۳۸ ماده برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha