۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85124584
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شبکه معابر شهر کرج طبق طرح جدید تفصیلی رتبه بندی شد

کرج – ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی کرج با اشاره به تدوین و بازنگری طرح تفصیلی این کلانشهر اعلام کرد: شبکه معابر اصلی کرج براساس طرح تفصیلی جدید رتبه بندی و وضعیت توسعه آنها نیز تعیین تکلیف شد.

به گزارش ایرنا، عمار ایزدیار روز یکشنبه در حاشیه نشست تخصصی تدوین و بازنگری طرح تفصیلی شهر کرج که با حضور کارشناسان و اعضای شورای این شهر برگزار شد، افزود: در تدوین و بازنگری طرح تفصیلی کرج وضعیت آتی برخی معابر از جمله خیابان تهران مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد : تقلیل یا افزایش سطح معابر به عنوان معابر درجه یک و ۲ شهر کرج بررسی شد و مشاور نظرات کارشناسی را اعلام کرد.

همچنین رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج در خصوص احیای معابر با ارزش تاریخی این کلانشهر گفت: شهرداری می بایست با توجه به اهمیت معابر، بالاخص حد فاصل پل حامی تا بلوار شورا را به جهت وجود بناهای ارزشمند تاریخی موجود و نحوه اتصال و رعایت استاندارد های سلسله مراتب برای روان سازی و کاهش تاثیر ترافیک و دسترسی آسان در این بافت اقدامات موثر انجام دهد.

حسین مهاجری اظهار کرد: درطرح تفصیلی باید در زمینه توزیع شبکه معابر با رعایت آیین نامه طراحی راه های شهری و مقررات شهرسازی و معماری مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و با دقت نظر کاهش تاثیر ترافیک بر شبکه کلی معابر و بر اساس نیاز ترافیکی بیست ساله آتی شهر اقدام شود.

در این نشست ضمن بررسی مغایرت های سلسله مراتب طرح جامع کرج با وضع موجود تاثیرات آن در معابر شهری آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت بود نظراتی ارائه شد. کلانشهر کرج بیش از ۲۰ میلیون متر مربع معبر اصلی و فرعی دارد.

طرح تفصیلی جدید کلانشهر که می بایست از سال گذشته تصویب و توسط وزارت کشور ابلاغ می شد به علت وجود نواقص دوباره در دست بررسی قرار گرفت.

اکنون این طرح قرار است پس از بررسی نهایی برای تصویب و ابلاغ به وزارت کشور ارسال شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha