۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85124256
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نخستین مرکز نگهداری معتادان متجاهر زن در اصفهان راه اندازی شد

اصفهان - ایرنا - نخستین مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر زن (افراد پرخطر که با ظاهر نامناسب و به شکل علنی به مصرف مواد مخدر اقدام می‌کنند) موسوم به ماده ۱۶ (ویژه افرادی که با دستور قضایی شناسایی می‌شوند) روز یکشنبه در جنوب اصفهان راه اندازی شد.

سرپرست معاونت پیشگیری اداره‌کل بهزیستی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از راه‌‍اندازی این مرکز را ساماندهی و بازتوانی زنان معتاد متجاهر با هدف مصون سازی جامعه از گسترش آسیب اعتیاد عنوان کرد.

سمیه کریمی ظرفیت این مرکز را ۲۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: پیگیری و تلاش به‌منظور درمان و استمرار دوره بهبودی معتادان متجاهر زن یکی از اهداف سازمان بهزیستی است که با راه اندازی مراکز ماده ۱۶ ویژه زنان می توان این هدف مهم را تحقق بخشید.

وی با تاکید بر همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر گفت: مشارکت و هم افزایی سایر دستگاه‌های مسوول در کنار خدمات سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری باعث ارتقاءِ سطح امنیت و سلامت عمومی می شود و می توان آسیب های اجتماعی و فردی همچون اعتیاد را تا حدودی زیادی مهار و کنترل کرد.

سرپرست معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان نتیجه زنانه شدن اعتیاد را بر هم زننده تعادل و سلامت روانی خانواده ها دانست و افزود: اعتیاد زن به شدت آسیب‌زاتر از اعتیاد مردان است زیرا به فروپاشی کانون خانواده منجر می‌شود و معتادان زن سریع‌تر از مردان از خانواده طرد می‌شوند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۲ مرکز ماده ۱۶ ویژه معتادان مرد در اصفهان و مبارکه فعال است که در سال ۹۲ نخستین مرکز ماده ۱۶ در اصفهان با ظرفیت ۱۰۰ نفر توسط شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در اصفهان راه‌اندازی و به بهزیستی واگذار شد که الان ظرفیت آن به ۲۰۰ نفر رسیده است.

کریمی خاطرنشان کرد: ۲ سال پیش نیز سپاه پاسداران یک اردوگاه بزرگ برای نگهداری معتادان متجاهر با عنوان مرکز ماده ۱۶ در مبارکه احداث کرد که اکنون ۳۵۰ معتاد در آن برای دوره‌های ۳ تا ۶ ماهه ترک اعتیاد اقامت دارند.

بر اساس آمار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بیش از ١٢٠ هزار معتاد در استان اصفهان وجود دارد که حدود هشت درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha