۸۰۰ میلیارد ریال    به  حوزه " زنان و خانواده"  اصفهان تخصیص یافت
عکس تزئینی است

اصفهان-ایرنا- مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان اصفهان ، به طرح های حوزه " زنان و خانواده " تخصیص یافته است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در بیست و پنجمین سفر استانی خود به استان اصفهان سفر کردند.

مرضیه استکی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه زنان و خانواده اشاره و بیان کرد: ۱۴۰ میلیارد ریال از مجموع این اعتبارات برای تکمیل ۲۵۰ واحد مسکونی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اصفهان اختصاص یافت.
وی افزود: اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل ورزشگاه بانوان در پردیس دانشگاه علوم پزشکی، ۳۰۰میلیارد ریال برای تکمیل کلینیک تخصصی ناباروری شهید بهشتی و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سهم وزارت جهاد کشاورزی برای طرح‌های اشتغال‌زایی زنان از دیگر حمایت های دولت سیزدهم بوده است.
استکی ادامه داد: تاکنون ۱۰ میلیارد ریال نیز برای اجرای برنامه‌های پیشگیری و کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد در زنان استان اختصاص یافت.
وی با تاکید بر توزیع متوازن اعتبارات در سطح استان و شهرستان‌ها، افزود: اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن اجتماعات و خوابگاه مدرسه علمیه خواهران و ۲۰میلیارد ریال برای تکمیل خوابگاه و سلف سرویس دبیرستان دخترانه آیت الله خامنه‌ای شهرستان فریدن از جمله اقدامات بوده است.
‌وی افزود: همچنین ۵۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی بانوان و ۳۰میلیارد ریال برای تجهیز کانون فرهنگی هنری بانوان شهرستان اردستان اختصاص یافت.
تخصیص یک درصد اعتبار دستگاه‌ها به امور زنان و خانواده

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری اصفهان به رویکرد دولت برای حمایت از خانواده اشاره و بیان کرد: در این زمینه تخصیص یک درصد اعتبار نهادهای اجرایی به امور زنان و خانواده از اقدامات راهگشای دولت سیزدهم است.
وی افزود: هیات وزیران در جلسه ۲۸ مرداد امسال به پیشنهاد معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده و با همکاری سازمان های مربوطه آیین نامه اجرایی این موضوع را به تصویب رساند.
استکی ادامه داد: این قانون ضمن تاکید بر اصل «تحکیم نهاد خانواده و رفع موانع رشد و شکوفایی بانوان»، همه نهادهای اجرایی را مکلف می‌کند که یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را در موضوعات مربوط به حوزه زنان از قبیل توانمندسازی زنانِ خودسرپرست، حمایت از فرزندآوری، مشاوره در حوزه خانواده، حمایت از زنان و دختران در معرض آسیب و یا آسیب‌دیده، سلامت، بهداشت، آموزش، ورزش و کارآفرینی زنان هزینه کنند.
وی تدوین طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، افزایش ۵۰ درصدی بودجه حوزه زنان و خانواده، تصویب کلیات لایحه حفظ کرامت بانوان و منع خشونت علیه زنان، نگاه ویژه به حوزه اشتغال و کارآفرینی زنان و رونمایی از اطلس جامع زنان و خانواده را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در این حوزه برشمرد.
اهتمام دولت به ارزش گذاری نهاد خانواده

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اصفهان به گام های موثر دولت در مسیر تحقق جوانی جمعیت از طریق تقویت بُعد اقتصادی خانواده و شناسایی راهکارهای فرزندآوری اشاره و بیان کرد: همسو با اهداف دولتِ سیزدهم؛ هیات‌های اندیشه ورز در ۲۸ شهرستان با بررسی شناسنامه جمعیتی، ۲۴ موضوع پر اهمیت‌‎ را برای حل چالش‌های جمعیت شناسایی و برای آن‌‎ راهکار ارائه کردند.
استکی افزود: در تدوین بوم جمعیتی استان اصفهان؛ ازدواج، سقط جنین و ناباروری سه چالش مهم جوانی جمعیت بر مبنای آمار و بررسی های انجام شده به دست آمده است.
وی اضافه کرد: تعیین این سه چالش به این معناست که برنامه ریزی و ارائه راهکار رفع آنها برای مدیریت بحران جمعیت استان اصفهان در اولویت حوزه زنان و خانواده قرار دارد.

به گزارش ایرنا؛ استان اصفهان اکنون با بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از لحاظ شاخص جمعیتی روند کاهشی دارد.حدود ۱۲ درصد از جمعیت استان سالمند و بالای ۶۰ سال هستند و شیب سالمندی در این خطه تندتر از میانگین کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha