رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: تحولات هرمزگان در آینده‌ای نزدیک، نمایان خواهد شد

بندرعباس - ایرنا - رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مشکلات هرمزگان یک کارگروه ویژه در این کمیسیون تشکیل می‌شود که مسائل را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری می‌کند، گفت: کارهای زیادی در این منطقه انجام شده است و تحولات هرمزگان در آینده‌ای نزدیک، خود را نشان خواهد داد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر شامگاه شنبه در پایان سفر سه روزه کمیسیون اصل ۹۰ به هرمزگان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: در نخستین اقدام پس از بازگشت به تهران، در نشستی فوری با معاون اول رییس جمهور، راهکارهای حل مشکلات زیرساختی جزایر ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک و رونق گردشگری در آنها بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های این سفر خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در این سفر با بازدید میدانی پیگیری شد وضعیت خط انتقال نفتی گوره-جاسک بود که در دولت قبل شتابزده و با مشکلات فراوان، باوجود تذکرات کمیسیون به بهره‌برداری رسید و موجب ضرر و زیان به بیت المال شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان بهره‌برداری ، برای مخازن و سکوها ظرفیت سازی نشده بود و سکوی شناور آن نیز غرق شد که اکنون سه سکوی نفتی هر یک با ظرفیت بارگیری یک میلیون لیتر پیش بینی شده است.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: با تکمیل پنج تلمبه خانه دیگر، بهره‌برداری از خط لوله گوره –جاسک تا پایان امسال به صورت واقعی به بهره‌برداری برسد.

حجت الاسلام پژمانفر بازدید از مجتمع بندری و گمرک شهید رجایی و وضعیت رسوب کالا را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این سفر اعلام و اضافه کرد: فرآیند ورود تا خروج کالا و نواقص و دلایل رسوب کالا به صورت کامل با حضور مدیران بندری ، اموال تملیکی و گمرک بررسی شد.

این نماینده مجلس بازدید از پالایشگاه نفت بندرعباس ، پتروپالایش در حال ساخت مِهر خلیج فارس و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به عنوان دیگر برنامه های سفر اعضای کمیسیون اصل ۹۰ نام برد.

منابع مالی، حرف مشترک نفتی‌ها

حجت الاسلام پژمانفر تصریح کرد: در این پالایشگاه‌ها هزاران نیروی متخصص و پرانگیزه در حال تلاش هستند که به حداقل رساندن خام فروشی نفت، افزایش تولید و ذخیره فرآورده های نفتی و بهبود بهره وری را دنبال می کنند که تامین منابع مالی مورد نیاز و تسریع و تسهیل صدور مجوزها حرف مشترک همه آنهاست.

وی با اشاره به پیشرفت ۵۵درصدی پتروپالایش مهر خلیج فارس گفت: مطالبات مجری این طرح از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس یکی از منابع مالی این طرح است که با مشکلاتی مواجه شده و یک گروه جداگانه در کمیسیون، این مساله را پیگیری خواهند کرد.

بازدید کمیسیون از زندان بندرعباس

حجت الاسلام پژمانفر یادآور شد: پیش از این سفر گزارش هایی از زندان مرکزی بندرعباس به کمیسیون رسید که یکی از دلایل سفر نیز بررسی همین گزارش ها بود.

به گفته رییس کمیسیون اصل ۹۰ در این سفر، هیاتی به نمایندگی از کمیسیون از بخش های مختلف زندان بازدید کردند و نقاط ضعف و قوت بررسی شد که نتایج و جمع‌بندی این بررسی ها برای مردم و مسئولان ذیربط منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام پژمانفر ضمن اشاره به ضرفیت های هرمزگان و نوارساحلی و جزایر آن خاطرنشان کرد: کارهای زیادی در استان انجام شده و روند امور رو به بهبود است که شاخص هایی مانند بیکاری نشان دهنده این روند است و تحولات در این منطقه در آینده نزدیک خود را نشان خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha